Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Voor iedereen die het project heeft of de wens heeft om zijn motorlak opnieuw te verven, zijn de keuze van de verfsoort en de keuze van de techniek cruciale punten voor het succes van het project. Met de nieuwe motorlakken, die fenomenale kleuren bieden, wordt het mogelijk om renovatie, metaalbescherming en een indrukwekkend esthetisch effect te combineren.
Hier zijn enkele waardevolle tips van onze technicus, custom-painter gespecialiseerd in motorfietsen:
Laten we het eerst over het budget hebben: u moet ervan uitgaan dat kwaliteitsproducten bepaalde kosten met zich meebrengen. Aan de andere kant zijn er professionele coatings en consumentenproducten, waarvan de prijzen twee tot vier keer goedkoper zijn.
Maar besparen we werkelijk als een schilderij versleten raakt of voortijdig loslaat en het werk helemaal opnieuw gedaan moet worden?
Er moet rekening worden gehouden met het weerstandsniveau en de levensduur, om nog maar te zwijgen van het risico op defecten of reacties en gedoe dat onvermijdelijk is bij goedkope producten die worden aangeboden in consumentenwinkels.
Ons advies? Kies het beste en behaal het gewenste resultaat!
Coatings voor twee wielen zijn in wezen van dezelfde aard als die welke in auto's worden gebruikt.
Oplosmiddel? Aan het water? Beide zijn prima. Met een pistool? Bom? Het maakt niet uit, want bij een Pro leverancier heb je precies hetzelfde product in het potje of in de spuitbus.
Je moet weten dat de techniek op kuip, tank en spatborden soms wat complexer is dan op de carrosserie van een auto. Waarvoor ?
Omdat we vaak complexere kleuren tegenkomen, zogenaamde ‘tri-layers’ en we flexibele motoronderdelen hebben.
Motorlakken zijn vaak mooier en ontwerpers tonen meer durf en creativiteit, met diepe, parelachtige en metallic tinten.
Bij het lakken van een motorfiets komen we dan ook vooral ééncomponentlakken tegen, de zogenaamde “matt base” verf. Ze zijn dun, drogen zeer snel en zijn gemakkelijk en prettig te schilderen door ze over elkaar heen te leggen voordat ze worden gelakt met een tweecomponentenvernis*.
Welke verf voor een motorfiets? Dit is waar het interessant is, met deze gebogen en hoekige oppervlakken, waar we de mooiste effectverven kunnen aanbrengen (fluorescerend, kameleon, Candy, mat...), en op dit gebied is dit niet het geval. Er is geen gebrek aan keuze en verbeelding in de Stardust-winkel.
Sommige niet-metalen onderdelen zijn gemaakt van plastic en zijn ontworpen om licht te draaien. Dit zijn de spatborden en vooral de zijkuipen of het vizier.
Houd er rekening mee dat er verfflexibiliteitsadditieven bestaan, ook wel weekmakers genoemd, die helpen voorkomen dat verf na verloop van tijd barst of barst.
Het is niet nodig om deze additieven aan verven en primers toe te voegen! Dit wordt alleen aanbevolen in de laatste laklaag.
Wanneer u een kuip of tank wilt verven, waarbij lijm aanwezig is (bijvoorbeeld een SUZUKI-markering aanwezig onder de originele vernislaag), is het absoluut noodzakelijk dit reliëf te verwijderen. Verf en vernis kunnen het niet bedekken. In dit geval zijn er twee keuzes:
- De eerste is het schuren van de lak, totdat je de lijm bereikt en deze verwijdert: je hebt dan een opening die moet worden opgevuld met een vulmiddel, een vulprimer.
- De tweede is om de primer-surfacer direct boven de lak aan te brengen, met 2 of 3 lagen, zonder de sticker te verwijderen, en vervolgens te schuren.
Hoe vind je de referentie en kleurcode van je motorlak?
Hoe schilder je het frame van je motorfiets?
Welke verf om de stroomlijnkappen van uw motorfiets opnieuw te schilderen?
Hoe verf je je motorfiets?
Hoeveel verf moet je je motorfiets verven?
.
.
.
.