Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
HVLP spuitpistolen van carrosserie gebruiken een grote hoeveelheid lucht en werken bij lage druk. Het voordeel van verven met een spuitpistool en spuiten bij lage druk is een betere verfoverdracht op de steun. Een pistool heeft een productinlaat (de beker) en een luchtinlaat (de persluchtslang). Door zijn mondstuk verstuift het een lucht / verfm...
> Lees meerHVLP spuitpistolen van carrosserie gebruiken een grote hoeveelheid lucht en werken bij lage druk. Het voordeel van verven met een spuitpistool en spuiten bij lage druk is een betere verfoverdracht op de steun. Een pistool heeft een productinlaat (de beker) en een luchtinlaat (de persluchtslang). Door zijn mondstuk verstuift het een lucht / verfmengsel.
De oude HPLV-pistolen werken echter onder hoge druk: een groot deel van de verf kaatst terug op de steun en dit resulteert in een niet-optimale overdrachtssnelheid van het product en een verspilling van product.
Voorbeeld: 1 liter gesproeid = 0,5 liter op de drager.
Weet dit, ze hebben een grotere compressor nodig in vergelijking met conventionele verfpistolen. In alle gevallen is het noodzakelijk om voldoende stroming en druk te hebben, alleen om de verftaak correct uit te voeren en een metalen afwerking, of bijvoorbeeld optimaal glanzend te bereiken.
Aangezien de HVLP pistolen luchthongerig zijn, en minder in verf, zal een te lage druk of die tijdens het werk daalt, echte defecten veroorzaken, of op zijn minst een slechte kwaliteit van de afwerking: bijvoorbeeld een film droog met een niet-glad, niet uitgerekt, gespikkeld of sinaasappelschileffect. Dit kan zelfs kleurverschillen veroorzaken bij het schilderen van metallic of transparante kleuren.
Met een HVLP, hebben we iets meer luchtdruk nodig, met een drukniveau van 2,5 tot 3,5 bar, bij het spuiten van primers, de primers verschillen en gevarieerde.
Inderdaad, deze zijn dikker, viskeuzer. Bovendien is het belangrijk voor deze voorbereidende fasen om snel een maximum aan product te spuiten zonder zich zorgen te maken over een perfecte afwerking!
Normaal gesproken moet worden verwezen naar de instructies voor de specifieke verf of lak die wordt gebruikt. Op elke technische bladeren fiche staan dus de aanbevolen drukmetingen.
Over het algemeen, van 2 tot 3 bars. Wees voorzichtig! Iedereen is vrij om het verdunningsmixen en hun luchtdruk aan te passen aan hun voorkeur, stijl en ook afhankelijk van de temperatuur / het seizoen!
De diverse pneumatische pistolen
> Verminder.
.
.
.