Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Nieuw product
Tweecomponenten spuitbus vernis met hoge weerstand voor fietsen
Assortiment Stardust Bike, met keuze uit :
BIKE-830 UHS VERNIS
BIKE-821 SATIJN VERNIS
BIKE-822 SUPERMATTE VERNIS
BIKE-FLEX FLEXIBELE VERNIS
BIKE-8010 1C VERNIS
BIKE-P510 KOOLSTOF VERNIS
BIKE-UV ANTI-UV VERNIS
BIKE-MAT 1C MATTE VERNIS
Een vernis voor fiets is de laatste en transparante laag.
Aangebracht op de basis verf, kan deze bovenlaag glanzend, satijn of mat zijn en heeft een dubbele functie :
de bescherming van het verf systeem* en het frame, is tegen slijtage, schokken, oxidatie, UV-stralen en ook het esthetische aspect van glans*
We nodigen u uit om de definitie van « verfsysteem » onderaan de pagina te lezen om volledig te begrijpen wat de beste manier is om een resistente en duurzame verf te verkrijgen.
het assortiment spuitbussen vernissen voor fietsen STARDUST® BIKE
We bieden verschillende keuzes van verf in spuit voor fietsen aan volgens ieders wensen, of het nu op een weg-, cross- of terreinfiets gaat.
Vernissen 2C STARDUST BIKES zijn tweecomponenten vernis* op oplosmiddelbasis in sprayvorm, ze bevatten een verharder en zijn voor eenmalig gebruik, ze laten een dikte en een weerstand toe die veel hoger zijn dan 1C klassieke vernissen. Ze zijn dezelfde als die in de auto-/motorwereld gebruikt worden.
een vernis in spuitbus STARDUST® 2C voor fiets uithardt door chemische polymerisatie, terwijl een 1C vernis uithardt eenvoudig door te drogen en met lucht verdamping.
Referentie Stardust Bike |
Aanduiding |
type |
|
UHS |
Fiets vernis hoogglans UHS |
2C |
Vernis hoge niveau van solide, glans groter dan 95°, blijvende glans langer dan 10 jaar. Uitstekende krasvastheid en gemakkelijk aan te brengen. Drogen: 12-24 uur in de kern |
FLEX |
Anti-shock Flex vernis |
2C |
Vernis UHS glanzende flexibele antisplinter, uitstekende glans en weerstand. Aanbevolen voor alle terreinen fietsen en voor extreme omstandigheden, voornamelijk rotsen en grind Drogen : 12-24 uur in de kern |
ST822 |
Matte vernis |
2C |
De eerste matte vernis in spuitbus. |
Carbone |
Vernis voor Koolstof |
2C |
Glans vernis voor directe hechting, speciale ruwe koolstof. Drogen: 12u in de kern |
UV |
Anti UV vernis |
2C |
Glanzende vernis speciaal versterkt met anti-UV, om kwetsbare kleuren te beschermen. Het absorbeert en blokkeert een groot deel van de Uv-stralen Drogen: 12-24 uur in de kern |
1C |
Glans vernis 8010 |
1C |
Mono componenten snelle vernis. Uitstekende dekking en dikte. Hoogglans, ultra sneldrogend, directe hechting op metalen behalve chroom. Herbruikbaar. |
MATTE 1C |
Matte Vernis |
1C |
Matlak 680050. Sneldrogende lak |
Spuitbus geleverd met ronde sproeiers
Er zijn 1 tot 2 spuitbussen nodig om een fietsframe te vernissen.
Vernissen met een enkele spuitbus is mogelijk, mits verliezen bij het aanbrengen op de buisvormige vlakken van het fietsframe worden vermeden.
Het vloeistofgehalte (vernis + verharder) van een spuitbus van 400 ml is 150 ml. De rest is gas.
De mini pot blanke lak kit met verharder en verdunner, voor aanbrengen met een verfpistool, is verkrijgbaar.
een vernis wordt ofwel op de verf aangebracht
ongeschuurd vers aangebracht (vanaf minder dan 30 minuten) of
droog en geschuurd met P500. Als u fijner wilt schuren is de garantie op goede prestaties niet meer gegarandeerd,
Een vernis wordt altijd in 2 lagen aangebracht, met een bepaalde tijdsinterval tijd om de eerste laag te laten « intrekken » en om uitlopen te voorkomen.
Het tijdsinterval is idealiter 7 tot 10 minuten, afhankelijk van de temperatuur.
Het wordt niet aanbevolen om tijdens het vernis meer dan 2 lagen te vernissen, omdat dit de glansgraad eerder zal verlagen dan verhogen.
Een vernis Stardust Bike in spuit omvat aan de basis een knop die moet worden ingedrukt om de spuitbus te raken : drukken met behulp van de rode drukknop, meerdere keren volledig en schud vervolgens de spuitbus gedurende 30 seconden. Wacht bij voorkeur 2 minuten voor gebruik.
Gebruik de vernis binnen 30 minuten na het indrukken van de knop
de vernis 2C Stardust Bike zijn tegen alles bestand : water, wasmiddel, chemicaliën en brandstoffen, krassen en wrijving, ze vergelen niet.
Om krassen te weerstaan, moet een fietsvernis ofwel zeer hard ofwel flexibel zijn.
In geval van constante blootstelling aan steen fragmenten kan een harde vernis afbladderen en barsten.
Om dit te verhelpen, bevatten Stardust Bike FLEX UHS-vernissen flexibiliserende en elastische additieven, zoals vrachtwagenbumpers, om schokken op te vangen zonder te breken.
De losrakingen :
Geen enkele vernis laat spontaan los of als gevolg van een impact. Als er een onthechting optreedt, dan is de oorzaak een slechte toepassing :
Of is de steun niet aangegeven voor deze vernis (kunststof, koolstof, aluminium....)
Ofwel is de vernis aangebracht over een verf of primer die niet goed was geschuurd.
Als de vernis loslaat met de verf, zit het hechtingsdefect tussen de verf en de achtergrond.
Breng een glanzende laag aan in een rondrit, waarbij de spuitbus 15 cm van het frame van de fiets blijft. Houd de spuitbus altijd in beweging. Het hele geheim van het succes van de vernis zit hem in het aanbrengen van de maximale dosis : Als men te weinig vernis aanbrengt, is het oppervlak niet glanzend of « sinaasappelhuid », en als men te veel vernis aanbrengt, vormen de druppels zich.
We raden het gebruik aan van onze aerosolhandgreep, die zich onder aan de pagina bevindt
Niet vernissen bij vochtig weer, anders gaat de glans tijdens het drogen verloren.
Om stof en vuil tijdens het drogen te voorkomen, kiest een dag zonder wind en maakt u de vloer en de omringende muren nat
Vernissen bij voorkeur bij een temperatuur van 15 tot 25°C
Dit verwijst naar een proces dat bestaat uit stappen en technieken om de coating samen te stellen (op een metalen, alu of koolstof fietsframe) samen te stellen, die zowel dient ter bescherming van het frame (oxidatie) als een esthetische en decoratieve afwerking.
Voorbeeld : primer + verf + vernis
We noemen een « bi-laags systeem » alle systemen met een basis verf + een vernis
Per oppositie is een bi-componenten « direct glans » (2C) zowel de verf als vernis, in één stap.
Bi-laags systemen worden zowel in de wereld van fiets verf als in de auto-industrie gebruikt.
In een bi-laags systeem :
De basis verf is mono-component (1C)
De vernis is bi-componenten (2C)
Ze zijn dezelfde verven worden gebruikt en de weerstand van het systeem wordt verzekerd door de afwerkvernis.
als men te veel heeft geladen of als men op een te lage temperatuur heeft gevernist, « glijdt » de vernis en vormt zich stroompjes in de vorm van druppels.
Om deze gebreken te herstellen, moet men de druppels enkele dagen laten uitharden. Vervolgens, kan men met water en een P500 schuurmiddel, met een zachte roterende beweging, op de bovenkant van de druppel schuren. Het is belangrijk om een mini wedge te gebruiken, hiervoor kan men een platte gum gebruiken.
Vervolgens vernis het gebied, of vernis het hele frame, eerder gedeglaceerd met P500.
Veiligheid :
Brandbare en schadelijke producten. Lees voor gebruik zorgvuldig de veiligheidsinformatiebladen.
Werk altijd met voldoende luchtafzuiging/circulatie en met een verfmasker.
.
.
.
.