Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Nieuw product
KYMCO-motorverf: alle fabriekskleuren
Verschillende versies om uit te kiezen:
Verfcode per e-mail te verzenden
Op deze pagina kunt u uw Kymco lak bestellen: om een bestelling te plaatsen kiest u eenvoudigweg het spuitbus-/of potformaat (als u over een verfpistool beschikt of als u het werk aan een carrosserieschilder toevertrouwt).
Maak uw winkelmandje, kies de verzendmethode (wij raden het relaispunt aan voor een voordeligere prijs en veiliger levering) en stuur ons vervolgens uw Kymco-kleurcode per e-mail
Kymco-kleurcode
Onze kleurensoftware bevat honderden referenties, waarvan het niet mogelijk is om op motormodel te sorteren. Het is daarom absoluut noodzakelijk dat u ons de code verstrekt, omdat we deze niet kunnen vinden, afhankelijk van uw motormodel of het bouwjaar.
U kunt deze kleurcode achterhalen door contact op te nemen met uw dealer of door forums te bezoeken die gespecialiseerd zijn in het merk Kymco.
Presentatie van onze Kymco verf
Wij leveren verf die getrouw is afgestemd op de originele fabriekskleur.
Onze verf is een verf op oplosmiddelbasis in de formule “1C* matte lakbasis”:
Dit schilderproces omvat altijd het aanbrengen van ééncomponentverf*, gevolgd door de lakfase. Het is dus een tweelaagse verf (2 fasen)
Verdunning
Onze verf wordt al verdund geleverd voor kleine potten en wordt puur geleverd voor kits (afzonderlijk verdunner)
Aan deze 2 fasen kan een voorbereidende fase worden toegevoegd: het primen
Over het algemeen is het om de volgende redenen raadzaam om een primer aan te brengen:
Voor Kymco-kleuren wordt vaak aanbevolen om een bepaalde primer te gebruiken, die wit, zwart of verschillende grijstinten kan zijn. Wij informeren u en geven u automatisch de kleur die bij uw Kymco-lak past.
Soms is een tint van het merk KYMCO speciaal en vereist deze een derde laag.
Dit soort verf heet een drielaagsverf, die bestaat uit 2 verschillende lagen en een vernis. Ons team zal u in een dergelijk geval op de hoogte stellen.
Kwaliteiten en voordelen
Verven op oplosmiddelbasis zijn door de jaren heen veel resistenter en duurzamer in vergelijking met de Hydro-verven (waterbasis) die door carrosseriebedrijven worden gebruikt.
Ze hebben ook andere zeer duidelijke voordelen: eenvoudig aan te brengen en niet te druipen, gemakkelijk te schuren en snel te drogen.
Het is noodzakelijk om de veiligheidsinstructies voor het gebruik ervan te volgen.
Technische ondersteuning en colorimetrie
Ons team van specialisten staat voor u klaar om te antwoorden
voor technische vragen: tech@stardustcolors.com
voor vragen over Kymco kleuren: Colors@stardustcolors.com
Dekking en verbruik
De dekkracht van een verf varieert afhankelijk van de kleur.
Voor een dekking van 1 m² heeft u ongeveer 250 ml voorverdunde verf nodig
Voor de spuitbussen van 400 ml heb je één spuitbus per 0,4 m² nodig: de inhoud van een spuitverf en hoofdzakelijk samengesteld uit gas.
Technische gids
1 / voorbereiding van de ondersteuning
Het is noodzakelijk om licht te schuren met schuurpapier met korrel 500. Dit is geen kwestie van afbijten, maar eerder van het creëren van ideale omstandigheden waarin de verf hecht.
Bij krassen of stoten moet een plamuur en een vulprimer worden gebruikt. Plamuur is gereserveerd voor krassen en gaten dieper dan ½ mm.
Voordat u gaat schilderen, moet uw oppervlak perfect schoon zijn. Het succes van uw schilderij zal hiervan afhangen. Uw oppervlak moet vlak voordat u het bereikt, worden geschuurd, ontvet en vervolgens afgestoft.
2/ aanbrengen van verf
Roer de verf goed, vooral de bodem van de pot, om de parelmoerpigmenten te verspreiden.
Gebruik een verfpistool met een spuitmond van 0,8 mm tot 1,4 mm
Verf een paar dunne lagen. Wacht een paar minuten tussen elke laag om het te laten verdampen. Breng lichte lagen aan, van links naar rechts en vervolgens van rechts naar links, totdat de basis volledig bedekt is.
Het is mogelijk om de lak aan te brengen zonder te schuren, zolang deze maar binnen 30 minuten wordt aangebracht, dit heet “nat in nat” applicatie.
Advies :
Werk altijd in een droge en gematigde omgeving (tussen 15 en 25°C)
Bij koude temperaturen moet u meer tijd tussen elke laag laten zitten om uitlopen te voorkomen.
Gebruik bij hoge temperaturen onze langzame verdunner.
De vernis
Op een motorfiets gebruiken we autolak. Het is niet nodig om een UV-additief of verzachtend additief toe te voegen. Uit ons brede assortiment professionele vernissen raden wij, eenvoudig gezegd, onze pot- of spuitvernis UHS 830 aan, een vernis die zowel efficiënt, betrouwbaar als gemakkelijk aan te brengen is. Dankzij de 3 aangeboden temperatuurniveaus kunt u ook in alle seizoenen werken.
Om uw retoucheerlak of compleet lakproject aan uw Kymco-motorfiets succesvol af te ronden, raden wij deze aanvullende producten aan:
.
.
.
.