Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Als je een touch-up wilt doen aan je auto, je scooter, of als je de lak van je fiets een goede facelift wilt geven, moet je de klus afmaken door een carrosserielak aan te brengen. Het aanbrengen van een bodyspraylak is erg praktisch als u niet over professionele schilderapparatuur beschikt. Met een blikje lak kun je een compleet onderdeel lakken, maar met spuitbussen kun je niet een compleet voertuig lakken.
Er zijn veel producten op de markt die een zeer twijfelachtig resistentieniveau bieden. Over het algemeen moet u een professionele tweecomponentenlak (2C) gebruiken als u een duurzame afwerking, echte hardheid en bestendigheid tegen benzine wilt verkrijgen. Alle andere producten die op de consumentenmarkt te vinden zijn, zijn 1 componenten die smelten bij de eerste druppel benzine.
We zorgen ervoor dat de verharder vrijkomt met behulp van de knop onder de metalen cilinder, door stevig te drukken. Dan schudden we krachtig. De verharder wordt vervolgens gemengd met de hars en er begint een verhardingsreactie, polymerisatie genaamd, die na het aanbrengen een droge, glanzende, harde en waterdichte film creëert. Als u per ongeluk vergeet de verharderknop in te drukken, heeft de lak geen kans om uit te drogen!
Deze carrosserielakspuitbussen zijn dus voor eenmalig gebruik: zodra ze geactiveerd zijn, moeten ze volledig en snel worden gebruikt. De spuitlak hardt na 30 tot 60 minuten uit in de spuitbus. Daarom is het raadzaam om na 5 minuten en vóór 30 minuten de gehele blanke lak op de carrosserie te lakken.
Ter herinnering: de aerosol is de vloeistof die wordt versproeid in de vorm van een wolk van microdruppeltjes (niet het blikje). Het pneumatische pistool wordt vervangen door een gas onder druk en een mondstuk. Hierdoor kunt u op een perfecte manier schilderen, zonder sporen achter te laten, zonder contact met de ondergrond.
Bij een 2-componentenlak moet u in twee fasen lakken, waarbij u eerst een halve laag* schildert en vervolgens een natte laag*, met telkens 10 minuten drogen.
Een halve laag betekent dat we niet gaan laden, om het risico van te dikke lagen en dus druppels te voorkomen. Integendeel, tijdens het drogen zal een lichte eerste laag een vlekkerig oppervlak creëren en voorkomen dat de tweede laag uitloopt.
Er wordt een 2C-spuitbus van 300 of 400 ml mee gevuld
vrije ruimte: gewoonlijk wordt 100 ml blanke lak voor de carrosserie gevuld voordat er druk op wordt gezet.
verharder: meestal wordt 25 tot 50 ml in een apart compartiment geïnjecteerd.
Drijfgas: ongeveer 200 ml vloeibaar gas wordt onder druk geïnjecteerd, zodat de inhoud kan worden voortgestuwd.
Dit gas is doorgaans licht ontvlambaar. Dimethylether, het laatste toegelaten niet-brandbare gas, biedt een uitstekende kwaliteit bij het oplossen van verven en is onschadelijk voor de ozonlaag. Het grote zwakke punt is dat het sterk bijdraagt aan het vergroten van het broeikaseffect.
MS carrosserielak
UHS auto- en carrosserielak
Sneldrogende auto- en carrosserielak
HS auto- en carrosserielak
Keramische auto- en carrosserielak
Hoe een auto of carrosserie lakken?
Hoe behoud ik de glans van een carrosserielak?
.
.
.
.