Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Naast de andere soorten auto verven, biedt Stardust een volledige lijn gesolvent autoverven aan. De verven van matte type basis om gevernist te worden, ook wel twee-laags genoemd.
Wat is een matte basis?
Het gaat in eerste instantie om een één component verf: er is geen verharder nodig*.
Het is een fijne verf, die bij kamertemperatuur droogt.
... > Lees meerNaast de andere soorten auto verven, biedt Stardust een volledige lijn gesolvent autoverven aan. De verven van matte type basis om gevernist te worden, ook wel twee-laags genoemd.
Wat is een matte basis?
Het gaat in eerste instantie om een één component verf: er is geen verharder nodig*.
Het is een fijne verf, die bij kamertemperatuur droogt.
Het gaat niet om een afwerking : de verf moet snel gevernist worden, met een vernis van carrosserie type. De vernis verzekerd de bescherming van de verf.
Na droging is de droge film mat, dun en flexibel. Het meet van 20 tot 30 µm
PAE / RFU: klaar voor gebruik of « ready for use »
In tegenstelling tot polyurethaan lakken, kunnen 1K-bases direct worden aangebracht en hebben ze geen verharder nodig.
Ze moeten natuurlijk worden verdund. Ze zijn te dik in hun pure staat.
Men noemt PAE, de verdunde verf die klaar is om te worden gespoten.
Mengen en verdunnen :
Men gebruikt een carrosserie verdunner om de verf met 50 tot 100% te verlengen
Het is vooral eenvoudig en makkelijke aan te brengen.
Het product is vloeibaar, uiterst fijn en is zeer prettig aan te brengen in dunne lagen.
Het is moeilijk om gebreken te krijgen met dit type verf.
Het drogen gebeurt zeer snel door verdamping, waarbij de verf perfect glad wordt gemaakt.
Bij normale temperatuur (20 °C) kunnen de passen worden geketend, met een interval van maximaal 1 minuut.
De « matte basis » verf heeft geen verharder nodig, dus er is geen probleem met uitharding of gebruikstijd.
Een ander voordeel is de onbeperkte verdunning die wordt geboden door een « basis matte 1C » : dat wil zeggen dat men kan verdunnen tot 50, 100 of zelfs meer om een ultrafijn product te verkrijgen.
We waarderen terecht de eigenschappen van matte basisverven met metallic en parelmoerkleuren: de fijnheid van de droge film zorgt ervoor dat de parelmoer- of aluminiumvlokken worden geplateerd en perfect vlak op de drager worden geplaatst, wat een glad en perfect effect creëert. Bovendien zorgt de bijna onmiddellijke droogsnelheid ervoor dat de parelmoer- of metaaldeeltjes op hun plaats worden gefixeerd. Dit voorkomt het wegglijden dat onvermijdelijk kan optreden bij langzaam drogende producten, zoals tweecomponentenlakken.
Het product moet noodzakelijkerwijs worden gelakt. Het aanbrengen van een matte basis om opnieuw te lakken of twee-laags verf is een klus in twee stappen, vandaar de naam twee-laags.
De hersteltijd : dit is een belangrijk punt om te respecteren als we een goede cohesie en goede hechting tussen de matte basisverf en zijn vernis willen verkrijgen. Het is gewoonlijk 30 minuten.
De solvatatietijd : Dit is de tijd na het aanbrengen, die in acht moet worden genomen, voordat (met een vernis) wordt bedekt om het ontsnappen van vluchtige oplosmiddelen mogelijk te maken. Het is meestal een tijd van 10 minuten.
De aanbrengen temperatuur aanbevolen is 15 tot 25°C.
Daarboven worden de herstel- en desolvatie tijden verkort.
Daaronder worden deze tijden verlengd.
Dan zullen we geen grip meer op de verf hebben. Dus als je stickers wilt plakken, tekeningen wilt maken of zelfklevende stencils en making wilt gebruiken, moet je 1 uur wachten en licht schuren met P500 om de hechting van de bovenste lagen mogelijk te maken.
Hydro
Op de site, bieden we geen fabrieken tinten aan in hydro oplosbare automobile versies.
Wij bieden op de site, de hydro om te vernissen of de tweecomponenten watervernis aan. Op bestelling kunnen we ook tinten maken volgens de hoofdkleurenkaarten.
Verharding
Wist u dat het mogelijk is om een 1-component verf uit te harden? Men kan er inderdaad 1 tot 5% van elke verharder aan toevoegen om het uit te harden.
Chroom effect voor auto- en motor verf
> Verminder.
.
.
.