Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Mastiek zijn producten uit de familie primer carrosserie en van hecht primaire gebruikt bij carrosserieverf, maar ook in industrieel schildering, die op de eerste plaats in de verschillende stadia van verfsystemen komen.
Ze worden aangebracht als egaliseren en vulmiddel, rechtstreeks op kale metalen platen, vóór vulling primers, verven en vernis...
> Lees meerMastiek zijn producten uit de familie primer carrosserie en van hecht primaire gebruikt bij carrosserieverf, maar ook in industrieel schildering, die op de eerste plaats in de verschillende stadia van verfsystemen komen.
Ze worden aangebracht als egaliseren en vulmiddel, rechtstreeks op kale metalen platen, vóór vulling primers, verven en vernissen.
Carrosserie mastiek zijn harsen op epoxy- of polyester basis, geladen met micropoeders, waardoor ze hun vullende eigenschappen krijgen, hoge weerstand en gemakkelijke schuureigenschappen hebben.
Carrosserie vullers worden in de vorm van dikke pasta's, vergezeld van een verharder geleverd.
Ze worden gebruikt voor het opvullen en egaliseren van de oppervlakken die de carrosserieschilder moet corrigeren na stoten of aanzienlijke krassen.
De stap van het aanbrengen van mastiek op een auto komt direct na het verwijderen van de uitdeuken.
De plamuur kan worden aangebracht in diktes van 1 mm tot 2 cm dik, zonder dat er krimpverschijnselen ontstaan tijdens het uitharden en drogen.
Autokitten zijn harsen die uitharden met behulp van een gekleurde katalysator. De kleuring van de katalysator zorgt voor een homogeen mengsel. Zodra de katalysator is toegevoegd en in de stopverf is gemengd, verloopt de uitharding extreem snel. De plamuur hardt in enkele minuten uit en kan direct geschuurd worden.
Onder de familie van mastiek die in de professionele schildersbranche worden gebruikt, bestaan er traditionele auto mastiek (dikke pasta van roze kleur) die voor elk type toepassing worden gebruikt.
Er zijn ook speciale auto mastiek, zoals aluminiumplamuur: het is een epoxy pasta geladen met aluminiumpoeder, waardoor het zowel een metaalachtige uitstraling krijgt, maar na het aanbrengen ook een verhoogde weerstand en hardheid geeft.
Voor reparatiewerkzaamheden aan carrosserieën en frames van carbon is er een nieuwe carrosserie vuller, die is gevuld met koolstof filamenten. Dit geeft het een hardheid en lichtheid die niet te vergelijken is met andere soorten stopverf.
Tenslotte biedt Stardust een speciale carrosserie aan, met een zeer lage viscositeit, waardoor het met een conventioneel verfpistool kan worden gespoten. Deze vloeibare plamuur is veel dikker dan een primer en kan de meest oneffen oppervlakken opvullen en egaliseren.
Voor het brengen van een mastiek, is het raadzaam om door middel van agressief schuren (afschuren met P120) de best mogelijke hechtomstandigheden te creëren. Het schuurgebied moet veel verder reiken dan het te vullen gebied, omdat het vulmiddel over het hele gebied rond de schokbreker moet worden aangebracht.
Na hun verharding, moet de carrosserie mastiek vóór dat het wordt voorbereid geschuurd worden. Tussen het begin en het einde van het schuren hanteren wij een schuurkorrel tussen 180 en 320.
Het is absoluut noodzakelijk om de autoplamuur te priemen voordat u de verf kunt aanbrengen. Alleen een primer kan perfecte oppervlaktecondities creëren om verf te ontvangen.
Alle materialen kunnen vatbaar zijn voor mastiek, mits ze geschuurd zijn. De meeste metalen kunnen direct met een mastiek worden bedekt. De mastiek maken in feite een directe hechting mogelijk zonder hecht primer op de meeste ferro- en ook non-ferrometalen. Toch is het belangrijk om het plaatwerk goed te schuren en te ontvetten voor dat het mastiek wordt aangebracht.
► Raadpleeg onze tutorial over het aanbrengen van mastiek.
Breng een dosis van ongeveer 2% katalysator op de stopverf aan. Meng door de metalen spatels kruislings te gebruiken, tot je een homogene kleur verkrijgt, het resultaat van de stopverf en de gekleurde verharder.
Aandacht ! Vanaf het moment dat de katalysator met de plamuur wordt gemengd, moet de mastiek zeer snel op het oppervlak aangebracht worden.
Maak openhartige en flexibele bewegingen en genereus aanbreng, en vooral, vermijd meerdere keren over dezelfde plek te strijken.
Plan een grotere dikte, zodat het geschur kan worden zonder een nieuwe mastiek laag te hoeven aan te brengen.
Breng indien mogelijk de juiste hoeveelheid mastiek aan: als er te veel mastiek is aangebracht, is veel tijd kwijt met schuren. Integendeel, als de aangebrachte hoeveelheid onvoldoende is, moet het aanbrengen van een mastiek laag herhaal worden.
Na volledige uitharding (circa 5 tot 10 minuten) kan overgegaan worden tot de schuurfase, altijd met een schuurmachine of een schuurblok.
Kleur het chroom
> Verminder.
.
.
.