Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Het aanbrengen van een primer op de velg van de motor is de eerste handeling vóór een van de typen verven op de velg van de motor. Deze voorbereidende praktijk houdt rekening met het specifieke materiaal waarvan de velg is gemaakt : dit is gewoonlijk aluminium, staal of een legering.
De functie van motorfietsvelgprimers is om een chemische ve...
> Lees meerHet aanbrengen van een primer op de velg van de motor is de eerste handeling vóór een van de typen verven op de velg van de motor. Deze voorbereidende praktijk houdt rekening met het specifieke materiaal waarvan de velg is gemaakt : dit is gewoonlijk aluminium, staal of een legering.
De functie van motorfietsvelgprimers is om een chemische verbinding tussen het metaal en de verf aan te brengen, om te voorkomen dat de toplagen afbladderen. Deze velgprimer speelt een sleutelrol in het beschermen van het metaal tegen roest en veroudering.
Of het nu in een pot (aan te brengen met een spuitpistool) of als spuitbus is, het product is hetzelfde. U moet de juiste primaire gebruiken: men gebruikt geen metaal primaire op aluminium omdat deze niet hecht.
Hiervoor, zijn er primaire voor ferrometalen of voor geen-ferrometalen.
Als het wiel al is geverfd :
Het verf toe te staan om te hechten door op de bestaande coating oppervlakkig te schuren met een schuurkorrel die niet te fijn is (geen hechting) en niet te groot (zichtbare krassen). Geen primer voor het hechten of egaliseren is normaal gesproken nuttig en kan direct worden geverfd, tenzij de bodem natuurlijk slijtplekken of gaten heeft.
Als het wiel is blootgesteld :
Men heeft de verf van de velg verwijderd, door schuren, zandstralen of chemisch strippen : het metaal is kaal gelegd. Het is belangrijk om de velg goed te reinigen met een krachtige ontvetten, om alle vingerafdrukken, vet, siliconen of andere verontreinigingen te verwijderen.
Vervolg, voordat u een primer aanbrengt om de velg glad te maken, moet u een primer voor aluminium of voor ijzer aanbrengen. Een dunne laag is beter dan twee dikke lagen !
Men kan doorgaan met de vulprimer, die het mogelijk zal maken een dikke laag primer op de velg van de motor te creëren, die snel droogt en makkelijk te schuren is. Na een paar uur drogen, met een schuurmiddel van het type P320 dat in water wordt gedrenkt, kunnen we deze primer schuren om de velg een zacht en superfijn oppervlak te geven.
Er is een product dat geschikt is voor dit soort situaties: het is « alu mastiek », een soort variant van het gebruikelijke mastiek, maar harder, sterker, dat aan metalen blijft hechten. Deze mastiek bevat een percentage metaal waardoor het na droging nog harder wordt.
Zoals na elke aanbrenging van een mastiek, is het noodzakelijk om te schuren, vervolgens voorbereiden om een oppervlak te krijgen dat klaar is om te schilderen.
Al onze eenvoudige primers zijn van hoge kwaliteit. Ze zijn elk gespecialiseerd in een type metaal. Op de juiste manier gespoten op een gezond oppervlak, Er is geen reden om u zorgen te maken om een mogelijke onthechting te zien.
Nochtans, als men echter op zoek is naar een primer die overal hecht en onaantastbaar is, ongeacht de gebruiksomstandigheden, van temperaturen en corrosie, dan is er wel degelijk een extreme industriële primair, de epoxyprimer 294.
> Verminder.
.
.
.