Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Hier is een familie van kleuren op basis van gemetalliseerde pigmenten die deel uitmaken van de andere types motor verven, en waarvoor we een zeer breed assortiment gemetalliseerde motor verven bieden, met zowel de klassieke kleuren van fabrikanten van elk merk, maar ook een ruime keuze aan custom gemetalliseerde verf (aluminium, goud, koper, « ...
> Lees meerHier is een familie van kleuren op basis van gemetalliseerde pigmenten die deel uitmaken van de andere types motor verven, en waarvoor we een zeer breed assortiment gemetalliseerde motor verven bieden, met zowel de klassieke kleuren van fabrikanten van elk merk, maar ook een ruime keuze aan custom gemetalliseerde verf (aluminium, goud, koper, « Liquid Metal ») uit het Stardust assortiment
Er zijn drie hoofdtypen tinten op het gebied van motor tinten : de dekkend, parelmoer en gemetalliseerde. Laten we eens kijken naar de eigenaardigheden van elk van deze kleurfamilies en wat bijvoorbeeld het verschil is tussen een gemetalliseerd motor verf en een dekkend rood.
Dit zal ons helpen om de modus en de bijzonderheden van de aanbrengen beter te begrijpen tijdens een reparatie, een retouchering of een compleet schildereng.
De dekkende kleuren zijn klassieke kleuren, zonder transparantie en zonder glans omdat ze vrij zijn van pigmenten van parel of andere types. We kunnen het voorbeeld nemen van een klassiek KAWA-groen of een Ducati-rood.
Parelachtige tinten zijn kleuren verkregen met een deel van parelpigmenten. Dit impliceert een zekere transparantie van de tint, zonder welke de parelmoer in een dekkende verf, zou « verdrinken » zonder de mogelijkheid om het licht te laten « stuiteren ». Het effect van dit type tint is een sprankelend effect, gecreëerd door de microscopisch kleine pigmenten op het oppervlak van de verf.
Een gemetalliseerde motor verf werkt volgens hetzelfde principe, namelijk metaalpigmenten vermengd met transparante tinten, om het licht te reflecteren en gemetalliseerde effecten te geven.
Het verschil in de recepten is de vervanging van parelmoer door aluminiumpigmenten.
De kleuren zijn minder dekkend en hebben daardoor minder dek-kracht. Gemetalliseerde motor verven moeten daarom over een eenkleurige grondverf worden geverfd (je kunt niet gemakkelijk verschillende kleuren op de achtergrond bedekken) en vaak is er een bepaalde primerkleur die in acht moet worden genomen :
Neem het voorbeeld van een rode metallic motor verf :
op een zwarte primer is de resulterende kleur bordeauxrood
op een witte grondlaag zal de uiteindelijke kleur helder rozerood zijn.
Moderne tinten zijn nu bijna allemaal parelmoer of gemetalliseerde, omdat het visuele effect natuurlijk veel mooier is dan de oude dekkende kleuren.
Het gebruik van aluminium pigmenten geeft een duidelijk voordeel ten opzichte van het gebruik van parelmoer : de verven zijn gemakkelijker aan te brengen, dekkende en regelmatiger. Dit resulteert in een meer economische aanbrengen en minder risico op « marmering ». ongedaan maken. Gemetalliseerde motorkleuren geven een rauw, esthetisch en efficiënt karakter.
Bij het gebruiken van een metaalpigment om verf te formuleren, merkt men snel op dat sommige kleuren moeilijk te verkrijgen zijn, zoals «rood metaal», dat altijd uit bordeaux of rosé komt, of zelfs «goud metaal» dat uit groenachtig komt, of «oranje metaal» dat uit koper of bruin... In werkelijkheid zijn veel metallic tinten eenvoudigweg onmogelijk te verkrijgen met aluminium pigmenten vanwege de grijze kleur die ze bezitten.
Chroomeffect voor motor verf
Verf de motorcross voor plastic
> Verminder.
.
.
.