Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Wilt u weten wat de beste vernis keuzes zijn voor een motortank onder de motoronderdelen vernissen deze categorie is bedoeld voor vernissen voor motor, stroomlijnkappen of tanks. De fase die vaak het belangrijkste is van een moto schilderen, is die van het vernissen. Deze motor vernis is een transparante en glanzende laag die esthetisch gezien e...
> Lees meerWilt u weten wat de beste vernis keuzes zijn voor een motortank onder de motoronderdelen vernissen deze categorie is bedoeld voor vernissen voor motor, stroomlijnkappen of tanks. De fase die vaak het belangrijkste is van een moto schilderen, is die van het vernissen. Deze motor vernis is een transparante en glanzende laag die esthetisch gezien erg belangrijk is omdat hij de schittering en uitstraling van de kleuren versterkt: het is de finishing touch van een minutieus uitgevoerd werk en vertegenwoordigt ook de meest delicate stap.
De vernis van een correct geproduceerde motortank moet 3 hoofdkwaliteiten hebben : zeer glanzend zijn, bestand zijn tegen benzine en duurzaam zijn.
De belangrijkste functie van vernissen is het beschermen van de lak en het plaatwerk tegen slijtage van lucht, water en zon. Hiervoor gebruiken we alleen een tweecomponenten vernis, acrylpolyurethaan of keramiek voor de carrosserie. Een coating van dit type heeft een levensduur van ongeveer twintig jaar.
De weerstand van de verf tegen koolwaterstoffen
Benzine smelt verf van slechte kwaliteit. Onder invloed van koolwaterstoffen wordt een « algemeen publiek » product of een een-componentvernis zacht en schilfert het af. Alleen een 2C-product zorgt voor een perfecte sterkte.
De glans van de afwerking verschijnt als het oppervlak van de lak volledig glad is, zoals een spiegel: om een vernis correct uit te voeren, worden twee lagen aangebracht, in de lucht van een spuitbus of een pistool. Voor een mooie « nat effect », glans moet je een perfect gebaar maken, met respect voor het tijdsinterval tussen de twee lagen. Het belangrijkste is de juiste hoeveelheid product die op het oppervlak wordt gespoten.
Meestal moeten we 100 g vernismengsel per m² aanbrengen: na droging krijgen we een laag van 50 micron (d.w.z. 50 g droog product) op de tank van een motor.
Het is mogelijk om de bewerking te herhalen na 24 uur drogen in de kern, één of meerdere keren, om de «glans» en de diepte van de vernis van de tank van de motor te vergroten.
In het geval van een licht defect kan een glanzend polijstmiddel worden gemaakt: Polijsten maakt het mogelijk om defecten (sinaasappelschil, stof...) te verwijderen zonder terug te komen. Het treedt op na 24 uur drogen.
Als een vernis loslaat, is het niet dat deze van slechte kwaliteit is. In zo'n geval ligt de fout bij de aanbrenger : als de ondergrond te fijn wordt geschuurd, kan de vernis er niet optimaal op hechten. Elke vernis moet, afhankelijk van de dikte, worden aangebracht op een verf die is geschuurd met korrelgrootte 320 tot 500. Hiervoor moet strikt het technische gegevensblad worden geraadpleegd.
Hier zijn enkele veelvoorkomende fouten met betrekking tot een slechte aanbrengen :
Een « begraven » glans is een term die een verlies van glans aanduidt, meestal tijdens het drogen. De oorzaak is een teveel aan lagen: in plaats van een verhoogde glans verkrijgt de aanbrenger minder glans door de moeilijke afgifte van oplosmiddelen door de dikte.
Microbellen is een defect dat verband houdt met een teveel aan lagen, een te hoge verwerkingstemperatuur of een niet gerespecteerde wachttijd tussen de 2 lagen : het resultaat is het blokkeren van oplosmiddelen die normaal niet kunnen verdampen.
> Verminder.
.
.
.