Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Men kan de beschilderingen van motoronderdelen radicaal veranderen en aanpassen, op dezelfde manier waarop je een motorfietsframe kunt schilderen met absoluut elke motorlak, zolang je de verschillende fasen voorafgaand aan het schilderen hebt gerespecteerd, die zijn : voorbereiding en aanbrengen van de primer.
Men kan ervoor kiezen om het chassi...
> Lees meerMen kan de beschilderingen van motoronderdelen radicaal veranderen en aanpassen, op dezelfde manier waarop je een motorfietsframe kunt schilderen met absoluut elke motorlak, zolang je de verschillende fasen voorafgaand aan het schilderen hebt gerespecteerd, die zijn : voorbereiding en aanbrengen van de primer.
Men kan ervoor kiezen om het chassis of het motorframe bloot te leggen (strippen) door middel van zandstralen of gritstralen (of daarna chemisch strippen) om alle sporen van de oude lak te verwijderen, maar ook eventuele aanwezigheid of begin van oxidatie op het metaal. Dit is echter helemaal geen vereiste wanneer je een nieuwe lak op het motorframe wilt doen. Omdat het een moeilijke en dure klus is, raden we u aan dit van het motorfietsframe bloot te maken, alleen als de oude verf afbladdert of als er roest is ontstaan.
De voorbereidende werkzaamheden aan het frame zijn erg belangrijk om een goede sterkte en een lange levensduur van de gekozen afwerking te garanderen.
Dit zijn de 3 gebruikelijke stappen op een geverfd frame : oppervlak schuren met 320, ontvetten, afstoffen en vervolgens een klassieke primer aanbrengen. Deze primer zorgt voor een zeer glad oppervlak en blijft hangen en beschermt kale metalen delen.
Als het frame is geschuurd of tot metaal is geschuurd, is het noodzakelijk om een hecht primer aan te brengen die geschikt is voor het type metaal.
Wanneer men het heeft over spuitverf, er zijn slechts twee dingen waar u zich zorgen over hoeft te maken om een hoog niveau van weerstand te bereiken : de primers en de vernis.
Als de primair niet de juiste is of als de ondergrond slecht is voorbereid, zal het werk bij de minste impact loslaten.
Het is belangrijk om de aard van het blanke metaal te bepalen : Magnesium, Aluminium, legering, ijzer, koolstof ... We bieden primairs aan die aan elk materiaal zijn aangepast.
Ten slotte, met betrekking tot de vernis, deze vertegenwoordigt de finale laag en eerste lijn tegen schokken en wrijving : er zijn twee oplossingen die de voorkeur verdienen en deze oplossingen zijn totaal tegengesteld :
Oplossing 1, voor een standaard motorframe-verf :
Kies een keramische vernis met hoge weerstand van keramisch type:. Harder en resistenter, deze vernis zal de verf van het motorframe effectief beschermen tegen krassen en stoten.
Oplossing 2, voor een verf die bestand is tegen extreme omstandigheden :
voor het schilderen op een motorcross- of quadframe, enz. we kiezen voor de oplossing van een klassieke vernis waaraan we ons flexibiliserende additief toevoegen : dit zal schokken absorberen, zonder scheuren.
Het is nuttig om een punt van verwarring te verduidelijken : als we het hebben over epoxyverf op een motorfietsframe, dan is dat een fabrieksproces, waarbij poederverf wordt aangebracht met een elektrisch systeem. Bij een spuitpistool bestaat zo'n verf niet.
Er zijn epoxyverven voor kozijnen : dit is epoxyprimer 292, de meest effectieve en resistente primer die er is. Aan de andere kant is er geen epoxyvernis. Bij Stardust zit een zwarte lak, een mengsel van epoxy – polyester wat zorgt voor een goede weerstand. Over het algemeen worden op een chassis dezelfde lakken gebruikt als voor de carrosserie en stroomlijnkappen.
Nadat de primer is aangebracht en geschuurd met P500 (zorg ervoor dat u een witte, grijze of zwarte kleur kiest die overeenkomt met de verf die u wilt aanbrengen), kunt u een aangepaste en speciale verf aanbrengen, zoals een metallic of een parelwitte verf, Kameleon, Candy of zelfs fluo.
Of u kiest gewoon een tintte die bij de kuip past.
Als u in een paar stappen, eenvoudig, zeer resistent en snel een klus wilt klaren, moet u kiezen voor Hi-Gloss lak. Indien u een glanzende verf wilt aanbrengen, zonder primer om op te hechten en zonder vernis, kunt u hieronder kiezen voor onze BESA NATO vernis.
Op elk oppervlak in vormig van buis, we verliezen hoogstens 30% tot 50% van de spuitverf. Het is niet erg mooi om een frame met een penseel te schilderen! Zonder ingewikkelde berekeningen te maken, kunnen we gewoon stellen dat 500 ml producten voldoende zijn om een motorframe voor te bereiden, te schilderen of vernissen, mits u het aanbrengt !
> Verminder.
.
.
.