Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
In de categorie van auto-onderdelenverven, behoren spiegels tot de gebieden van een voertuig die het meest vatbaar zijn voor schade. Men moet daarom autoverven in spuitbus of in potjes nemen om het retoucheerwerk uit te voeren. Een autospiegel verf is een klassieke carrosserieverf, 1C of 2C.
Reparatie en renovatie van het verfwerk dient gebruike...
> Lees meerIn de categorie van auto-onderdelenverven, behoren spiegels tot de gebieden van een voertuig die het meest vatbaar zijn voor schade. Men moet daarom autoverven in spuitbus of in potjes nemen om het retoucheerwerk uit te voeren. Een autospiegel verf is een klassieke carrosserieverf, 1C of 2C.
Reparatie en renovatie van het verfwerk dient gebruikelijk in 3 fasen te gebeuren :
De krassen corrigeren met plamuur en/of van primer, daarna schuren
De schilderen van uitkijkspiegel
De uiteindelijke vernis *
* Soms, in het zeldzame geval dat de kap niet-metalen / niet-parelmoer is, schilderen we met 2K glanslak en is er geen vernis nodig, waardoor het aantal stappen tot twee wordt teruggebracht.
Als het onderdeel slechts lichte krassen heeft opgelopen op het oppervlak van de vernis of verf, is het niet eens nodig om een primer te gebruiken. Een handmatig delicaat schuren en aangebracht met water zal krassen verwijderen en een glad oppervlak creëren.
Wat betreft de aanbrengen, deze wordt gedetailleerd beschreven op de productpagina's. Het is heel eenvoudig en gemakkelijk op deze kleine ronde stukjes :
Breng 2 tot 4 fijne sluiers verf aan (voertuigtint) en vernis na enkele minuten met twee mooie glanzende lagen.
Wanneer deze onderdelen last hebben gehad van stoten of krassen, is het eerst nodig om de kleurcode of de naam van de kleur van de retro te vinden en te kennen, die natuurlijk overeenkomt met de unieke en bijzondere tintte van het hele voertuig. Zodra we deze code, bestaande uit 3 of 4 tekens (cijfers of letters), in de motorruimte of in de deuropeningen hebben gevonden, kan men de verf tint in de kleur van de fabrikant bestellen, in een minimale hoeveelheid (pot van 250 ml of 400 ml spuitbus).
De code + het merk worden direct na de bestelling per e-mail doorgegeven.
Een paar woorden over het aanbrengen van verf op de uitkijkspiegel.
Het is nogal nutteloos om de spiegel te verwijderen, gezien de complexiteit is het zelfs volledig af te raden! Het is eigenlijk voldoende om te maskeren, d.w.z. bescherm het carrosserie gebied rondom de uitkijkspiegel met krantenpapier en bescherm de kunststoffen en de spiegel met lijm.
Al deze papiersoorten en lijmen worden verwijderd nadat de vernis 30 minuten is gedroogd.
Bij diepe krassen, bijvoorbeeld als de achteruitkijkspiegel een muur heeft geschraapt, is het noodzakelijk om eerst bij te vullen met mastiek. Een maal de mastiek droog, kan men droog of met water schuren, met behulp van een grof schuurblad (180 tot 320).
Helaas kan men nooit direct op geschuurde mastiek schilderen omdat microdefecten onvermijdelijk zichtbaar zullen zijn : men moet vóór het schilderen een grondverf aanbrengen.
Voor het geval van een kale plastic uitkijkspiegel, is het echt raadzaam om een plastichechtingsversterker aan te brengen en het plastic goed te schuren met een schurende spons, als u een voldoende mate van grip willen verkrijgen.
Hieronder in deze categorie vinden we alle benodigde producten (producten en verbruiksartikelen) om het oppervlak, de verf en vernis goed te bereiden.
> Verminder.
.
.
.