Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Hier zijn enkele specialiteiten die prominent aanwezig zijn bij alle verven van auto-onderdelen : het zijn motorlakken of meer specifiek bepaalde bovenste en zichtbare delen van de motor. Het zijn in wezen verven met een natuurlijke hechting op metaal en met voldoende eigenschappen om bestand te zijn tegen de extreme temperaturen en omstandighed...
> Lees meerHier zijn enkele specialiteiten die prominent aanwezig zijn bij alle verven van auto-onderdelen : het zijn motorlakken of meer specifiek bepaalde bovenste en zichtbare delen van de motor. Het zijn in wezen verven met een natuurlijke hechting op metaal en met voldoende eigenschappen om bestand te zijn tegen de extreme temperaturen en omstandigheden die motorblokverven zouden moeten doorstaan.
Het is mogelijk om de verven te isoleren met een anticorrosie-primer die tussen het oppervlaktemetaal en de lak wordt aangebracht om een maximale bescherming en hechting te bevorderen. Maar de meeste van onze producten voor hoge temperaturen zijn afwerkingen, eenvoudig te gebruiken, effectief en vereisen geen primair.
Wist je dat de eenvoudigste producten het beste hittebestendig zijn? Om deze reden worden één component afwerkingenlakken voor hoge temperaturen gebruikt in plaats van tweecomponentenlakken (de laatste beginnen te barsten, blaren en worden zwart boven 250 ° C).
Zoals altijd zijn de voorbereidende acties meer waard dan de kwaliteit van het product, om een goed werk te garanderen dat in de loop van de tijd meegaat. Hier zijn de basisstappen om uit te voeren :
Stap 1 : maak een totale ontvetting van het te schilderen gebied. Dit is om sporen of aanwezigheid van olie, vet, koolwaterstoffen of slib te verwijderen. Hiervoor gebruiken we een anti-siliconen ontvetten of alcohol. Bij uitzondering kunnen we zelfs zonder aarzelen met aceton aan de slag.
Als de te schilderen delen niet van ijzer zijn, let dan op het type oplosmiddel en gebruik in plaats daarvan alcohol of ontvetten.
Stap 2 : droog en stoffig. De te schilderen of te beschermen delen eventueel met lijm afbakenen.
Stap 3 : Dit is ons advies, zelfs als de motorblokverf wordt gepresenteerd als compatibel met het metaal (welke?), is het altijd verstandig om een dunne laag metaalprimer aan te brengen (een dunne, lichte laag is beter dan meerdere dikke lagen).
Stap 4 : breng de verf aan op het motorblok, en begin de manoeuvre met een of twee dunne lagen, alsof het een ruwe gripsluier vormt. Breng vervolgens na 5 minuten een mooie dikke laag aan die zowel dekkend als glad is.
Laat de motorblok verf vervolgens 12 tot 24 uur drogen voordat u deze in gebruik neemt.
De kleuren die gewoonlijk worden gekozen om een motorblok te versieren zijn zwart, felrood, geel en op een secundaire manier, de felgroen en oranje. Al deze kleuren, in matte of glanzende uitvoeringen, geven een energiek en sportief karakter
Het is aan te raden om een maximaal oppervlak in zwart te houden, omdat het de kleur is die het minst vuil wordt. Evenzo wordt de keuze voor een glanzende vernis aanbevolen om de reiniging te vergemakkelijken.
Voor geraffineerde en verfijnde decoraties kun je glanzende delen en matte delen altijd afwisselen.
Ze zijn gemaakt van zwaar plastic van type ultra-verstandig en zijn echt moeilijk te schilderen. Dus, als dit jouw project is, zorg er dan voor dat je de nodige acties onderneemt zodat de verf niet snel loslaat.
De vlammende acties met fakkel, gevolgd door rigoureus wrijven met groene sponzen gedrenkt in verdunner, zijn de meest effectieve methoden om verf goed op plastic te laten hechten.
Als de verven ooit bedoeld zijn om te worden aangebracht op gebieden die sterk opwarmen, moet ervoor worden gezorgd dat de juiste verven worden gekozen, dat wil zeggen verven voor zeer hoge temperaturen (300 of 700 °C) waarvoor de kleurkeuzes zijn beperkter. In werkelijkheid bereiken en overschrijden de externe oppervlakken van de motor zelden 150 °C, wat het mogelijk maakt om conventionele verf te gebruiken en daarom een veel grotere keuze aan kleuren te hebben.
> Verminder.
.
.
.