Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Onder de verven van auto-elementen, bieden wij een compleet assortiment producten voor het lakken van autochassis. De rol van een verf voor chassis, voordat het esthetisch is, is vooral om te hechten en te beschermen. Hier zijn onze tips om de belangrijke aspecten van een renovatie of een eerste verf op chassis te begrijpen.
Wat het type chassi...
> Lees meerOnder de verven van auto-elementen, bieden wij een compleet assortiment producten voor het lakken van autochassis. De rol van een verf voor chassis, voordat het esthetisch is, is vooral om te hechten en te beschermen. Hier zijn onze tips om de belangrijke aspecten van een renovatie of een eerste verf op chassis te begrijpen.
Wat het type chassis ook is, het is noodzakelijk om eerst de staat van het chassis te analyseren en de volgende vragen te stellen :
Is het chassis geverfd of kaal ?
Is de verf die op dit chassis is aangebracht betrouwbaar en in goede staat ?
als het metaal kaal is, wat voor soort metaal is het dan ?
het gaat om het besparen van werktijden aan strip- of schuurwerk, evenals kostbare zandstraal- en shotpeening-diensten, met het extra werk dat gepaard gaat met het aanbrengen van een nieuwe hecht-primair op de structuur om vaak op hetzelfde startpunt te komen: als het chassis is voorbereid in de fabriek of door een vakman, is het helemaal niet nodig om te strippen en opnieuw aan de slag te gaan. Dit is een goed idee en nuttig in het geval dat de verf van slechte kwaliteit is, afbladdert of zich roest ontwikkelt onder de verf.
Bepaal het type metaal :
Wij zetten niet dezelfde primair op een ferro metaal of op een aluminium! Het is zeer belangrijk. Verderop op deze pagina tonen we de verschillende beschikbare primairs : de ultra high performance all-metal primair, die bestand is tegen de meest extreme omstandigheden, evenals de tweecomponenten 292 epoxy primair.
Niettemin, om een auto chassis verf te realiseren, is het echter niet belangrijk om zo'n extreme primair te gebruiken. De eenvoudige primairs voor ijzer en aluminium die wij aanbieden zijn producten van professionele kwaliteit, die een perfecte grip op autochassis garanderen, maar ook een uitstekende bescherming tegen corrosie.
Het aanbrengen van autochassisverf gebeurt met een spuitpistool. Alle soorten verven zijn mogelijk, heel eenvoudig en effectief 2K glanzende lakken of meer complexe effecten met gemetalliseerde verven, Candy of andere (zie hieronder).
Het gaat om een chemisch fenomeen van metaalveroudering door oxidatie met lucht en water. Wist u dat het is niet omdat een metaal van buitenaf perfect beschermd en gecoat is, dat het beschermd is tegen corrosie ? In feit, corrosie kan zich onder een vernis verspreiden en zich regelmatig ontwikkelen. De primairs, maar ook de speciale roestwerende vernis, hebben een speciaal ingrediënt dat het mogelijk maakt om oxidatie te stoppen en te voorkomen.
Met een fabrikant van speciale effecten als Stardust, Er is veel keuze in termen van mogelijkheden om het chassis te customiseren. We hebben het over bijzondere kleuren zoals kameleons, fluorescerende Candy en vele andere.
Is de weerstand van deze speciale verven lager? De vraag rijst niet omdat het in wezen een verf is van het type basisverf die opnieuw moet worden gelakt 1C : de weerstand wordt verzekerd door de afwerkvernis.
We kunnen net zo goed spreken van vernis die rechtstreeks op het kal metaal van het chassis wordt aangebracht, want dat kan nu perfect met de hechtvernissen en de roestwerende vernissen. Het voordeel is om het metaal effectief te beschermen en vooral om het ruw en originele aspect van het chassis te behouden.
Vervolgens, hebben we het over klassieke vernissen die in finale etappe komen na het schilderen : Wat vragen we van een chassis vernis, anders dan zijn glanzende of matte uiterlijk ?
Duurzaamheid, slijtvastheid en waterbestendigheid.
Op dit gebied is het de keramische vernis die alle andere vernissen op de markt met 50 tot 75% overtreft in termen van hardheid en krasvastheid.
> Verminder.
.
.
.