Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Onder de andere soorten auto verf, de direct glanzende verven zijn de afwerkende glanzen lakken en resistente. Hun drogen en uitharden is traag en wordt uitgevoerd met een verharder.
Nous proposons des peintures brillant direct 2C dans différentes versions, avec des couleurs basiques ou au choix, selon un nuancier ou des teintes constructeurs.
... > Lees meerOnder de andere soorten auto verf, de direct glanzende verven zijn de afwerkende glanzen lakken en resistente. Hun drogen en uitharden is traag en wordt uitgevoerd met een verharder.
Nous proposons des peintures brillant direct 2C dans différentes versions, avec des couleurs basiques ou au choix, selon un nuancier ou des teintes constructeurs.
Samenstelling : in de automobielsector het zijn polyurethaan acrylsolventlakken. Acrylharsen bieden weersbestendigheid en duurzaamheid. De oplosmiddelen zorgen voor een zeer hoge glansgraad en snelle droging. De term « polyurethaan » duidt een uithardingsreactie met twee componenten aan.
Ook maken we onder de naam Hi-Gloss of Epoxy een nog sterkere epoxy-polyester polyurethaan.
Na het drogen, of liever « verharden », krijgt men een dikke film, hard, zeer glanzend en zeer resistent.
Wat zijn de voordelen van een tweelaagse verf?
De weerstand : dit type verf is een van de meest resistente afwerkingen * beschikbaar. We hebben het over weerstand tegen de zon, slecht weer (vorst, hitte, water), maar ook weerstand tegen krassen, wrijving en schokken. Wat betreft weerstand tegen verschillende producten en brandstoffen, bieden alleen tweecomponentenverven een uitstekende weerstand.
Het aanbrengen van een twee componenten lak 2K
de normale manier van aanbrengen is in 2 lagen, met een wachttijd van 5 tot 10 minuten.
Naleving van deze periode maakt desolvatie mogelijk en vermijdt het risico van verzakking.
Het aanbrengen van een direct glanzende verf met een verfpistool is een delicate oefening :
men moet een mooi glanzend oppervlak als een spiegel krijgen. Om dit te kunnen, moet men de juiste hoeveelheid verf aanbrengen. Te weinig: gebrek aan glans / Te veel : lekken.
De aanbevolen aanbrengtemperaturen zijn 15 tot 25°C.
Wat gebeurt er buiten deze temperaturen?
Bij te hoge temperaturen bestaat het risico van te snelle droging, met het verschijnen van sinaasappelschil of verlies van glans; of erger nog, micro-borrelen.
Bij een te lage temperatuur, wordt het uitharden vertraagd en bestaat er een risico op lekken.
De gebreken
Het is gemakkelijk om gebreken te zien verschijnen, die zijn veroorzaakt door onzorgvuldig gebruik. Hier volgt een overzicht van de belangrijkste gebreken met hun mogelijke oorzaken :
Druppel : overtollige direct glansverf, verharder te langzaam, temperatuur te laag.
micro-bellen : oplosmiddelen die worden opgevangen door hoge temperaturen, het niet respecteren van de intervallen tussen de lagen of het ontbreken van verdunning.
Sinaasappelschil : gebrek aan product en/of gebrek aan verdunning.
Uiteraard, uitgevoerd met een spuitpistool, begint het aanbrengen van een directe glansverf met het nauwkeurig mengen met zijn verharder. Het mengsel moet snel worden gebruikt omdat het hard wordt.
De tweecomponentenlak wordt als een vernis in een dikke laag aangebracht met een tussenruimte van 10 minuten.
Tweecomponenten polyurethaanlakken worden gebruikt voor het lakken van auto's, velgen of vrachtwagens. 3 versies van de directe zelfglanzende verven zijn voorgesteld in onze winkel :
Lak 2K Hi-Gloss : hoge hardheid, glans, sneldrogend
Lak 2K Nato : hoge prestaties, hangt op alle oppervlakken
Lak 2K Urki-VoC : hoge prestaties en laag VOS-gehalte.
Een direct glanzende verf is een afwerking, omdat het de laatste laag is, dat wil zeggen de laag die bedoeld is om in contact te komen met de buitenkant.
Twee componenten :
Het product heeft verharder nodig. Het product droogt niet aan de lucht, noch met temperatuur. Vanaf het moment dat de verharder, ook wel katalysator genoemd, is toegevoegd, moet de schilder het product binnen een beperkte periode (pot life of levensduur van de mengsel) (meestal 30 minuten) gebruiken.
De verharders voegen gewoonlijk 20 tot 50 vol.% of gewicht toe.
De derde component is het verdunningsmiddel waarmee de vloeibaarheid van het PAE/RFU*-product kan worden aangepast.
*PAE / RFU : prêt à l'emploi ou « Ready for use »
On distingue le produit prêt à l'emploi (mélange laque + durcisseur + diluant) du produit pur.
*PAE / RFU : klaar voor gebruik of « Ready for use »
Er wordt onderscheid gemaakt tussen het gebruiksklare product (mengsel van lak + verharder + verdunner) van het pure product.
Het product is complexer om te mengen en te spuiten.
Metallic of parelmoer tinten kunnen niet in twee componenten gemaakt worden (vanwege beweging van de pigmenten tijdens het drogen).
*De desolvatatie : dit is de fase na het aanbrengen waarin de oplosmiddelen die verdampen worden ontgassen.
De droging bij aanraking of stofvrij : dit is de theoretische tijd die het drogen van de lakoppervlakfilm aangeeft.
De kern droging : dit is de theoretische tijd die de diepe uitharding van de 2K lak aangeeft.
De optimale droging : het is de maximale kernverharding van 90% die na 48 uur tot enkele dagen wordt bereikt.
De schuren en de polijsten : dit kan na de kern droging gedaan worden.
Hoogte van vaste stof en VOS : de verf bevat een deel droge stof en een variabel deel verdampbare stof tijdens het drogen. Het vast stofgehalte is de verhouding van de hoeveelheid droge stof die overblijft na verdamping van de oplosmiddelen. De VOS zijn de vluchtige componenten.
Chroom effect voor auto- en motorverf
Verf 1C matte basis autovernis
> Verminder.
.
.
.