Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
De primers voor de wereld van fiets verf zijn producten ter voorbereiding, vasthaken of nivelleren op oppervlakken: dit zijn primers en kitten.
Dit zijn voorbereidende stappen voor het schilderen van een fiets als zodanig, maar zijn alleen verplicht in de volgende gevallen:
- oppervlak niet glad, gekauwd...
- ongeverfd oppervlak, met een gronds...
> Lees meerDe primers voor de wereld van fiets verf zijn producten ter voorbereiding, vasthaken of nivelleren op oppervlakken: dit zijn primers en kitten.
Dit zijn voorbereidende stappen voor het schilderen van een fiets als zodanig, maar zijn alleen verplicht in de volgende gevallen:
- oppervlak niet glad, gekauwd...
- ongeverfd oppervlak, met een grondstof (metaal, koolstof, kunststof).
Niet verplicht? Ja, inderdaad! In de meeste gevallen, schilderen we direct op de oude achtergrond (originele lak). Gewoon licht schuren om de grip te herstellen voordat u het afdekt.
We mogen op geen enkele manier het frame verwijderen: dit zou een moeilijk en bewerkelijk werk zijn en ons dan dwingen het volledige aanbrengen van de primaire lagen opnieuw te doen.
Grip bevorderen
Een eerste familie van primers bestaat om een chemische verbinding met de steun tot stand te brengen, en daarmee het risico op afbrokkelen of loslaten van de verf te elimineren.
Het is erg belangrijk om voor elk materiaal een specifieke hechtenprimair te gebruiken: het is bijvoorbeeld moeilijk goed te hechten op aluminium of koolstof.
Creëer een perfect oppervlak
Na een lichte reparatie, een vulling of het afdichten van een breuk van het frame van een fiets met koolstofvezels, hars en met een stopverf, moet deze worden geschuurd. En wat je krijgt is verre van glad en perfect genoeg om te worden geverfd zoals het is.
Dit is waar oppervlakteprimers binnenkomen: ze egaliseren, vullen, garneren microkrasjes of kleine niveauverschillen. Ze worden « filler » (vulmiddel in het Engels) of « garnizoen » of zelfs « surface » genoemd.
Deze fietsprimers zijn zeer gemakkelijk te schuren en creëren vlakke en perfecte steunen, klaar om verf van de fiets te ontvangen.
Hoe dikker de schuur, hoe sneller het wordt geschuurd: gebruik daarom de meest agressieve schuurplaten voor de onderste lagen (hars, mastiek).
Als je te dik schuurt, laat je sporen achter: de zichtbare grens van de schuursporen verdwijnt bij P320. Je moet dus de primair schuren met P320.
Als u te dun schuurt, hecht u meer: u moet dus de technische platen respecteren, de goede korrel gebruiken en niet te fijn schuren. Gebruik voor verven en vernissen de P500.
Ze zijn nodig om de oppervlaktestatus te zuiveren, om alle onzichtbare verontreinigingen, vetten en siliconen te verwijderen, om schilderen zonder gebreken mogelijk te maken.
Verdunning- en reinigingsproducten zijn ook handig voor beoefenen van spuit schilderen
Speciaal vernis voor fiets verven
Gereedschappen en accessoires voor verf fiets
Speciale effecten voor fiets verven
> Verminder.
.
.
.