Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Onder de autolak, motorfiets verf en fiets verven complete sets, de keuze aan kleuren en effecten ontbreekt niet om een fiets verven opnieuw uit te vinden Stardust heeft dit jaar de meest « trendy » producten voor het schilderen van fietsen in deze categorie Stardust Bike geselecteerd. Dit zijn allemaal lakken van professionele carrosserie:
• D...
> Lees meerOnder de autolak, motorfiets verf en fiets verven complete sets, de keuze aan kleuren en effecten ontbreekt niet om een fiets verven opnieuw uit te vinden Stardust heeft dit jaar de meest « trendy » producten voor het schilderen van fietsen in deze categorie Stardust Bike geselecteerd. Dit zijn allemaal lakken van professionele carrosserie:
• De grafische verven, dit zijn 125ml fiets verven met klein frame
• De fluorescerende verven, die een sportief karakter geven en het zicht op de weg verbeteren.
• De Kameleon verven, die spelen met de reliëfs van de lijst om van kleur te veranderen. Er is een breed assortiment van 34 fiets verven beschikbaar.
• De holografische verven, die veelkleurige iriserende reflecties creëren.
• De Candy verven, die transparantie gebruiken om licht te kleuren.
• De zeer speciale verven (fosforescerend, thermoschroom, reflecterend ...)
Deze fiets verven zijn verkrijgbaar in potten of in spuitbussen.
De verf en de stickers hebben een bepaald belang voor fietsen en de waarde van de fiets, door mee te werken aan de visuele aanpassing van het fietsframe.
De verf op een mountainbike of racefiets heeft een esthetische maar ook beschermende rol.
Effectverf is vaak meerlagige met primair, verf en vernis.
De droge verffilm moet een aantal eigenschappen combineren om het fietsen te ondersteunen: het moet zeer fijn zijn (van 50 tot 100 µm in totaal), flexibel, bestendig, met een gladde oppervlaktekwaliteit, niet-klevend en waterdicht.
De kleuren moeten bestand zijn tegen de zon en een goed dekkend vermogen hebben om de fiets niet te overbelasten (ongeveer 200 g droog voor alle lagen op het hele frame).
De opbrengsten van verven: we spreken ofwel in Gram of in Liter / m², maar omdat de gegevens verschillen per dichtheid, is het beter om in Liter te spreken.
Voor een gefokt frame, is het gemiddelde verbruik van een product minimaal 250 ml.
Dit kan variëren naargelang de dekkracht van de verf en ook naar de vaardigheid van de schilder.
Het vernis: de laatste fase van de lak is die welke alle glans en diepte zal geven aan de aangebrachte matte verf. Ze zal het schilderwerk afmaken en al het decoratiewerk bekronen. Het wordt aangebracht in 2 lagen en vereist 1 of 2 verneveling aërosolen of 150 ml vernis.
De samenstelling: de verven die wij aanbieden zijn op oplosmiddelbasis: het zijn polyester acrylverf, zorgen voor een unieke gladheid, sneldrogend en optimale plaatsing van parelmoermiddelen. In carrosserie spuiten we nu verf met acrylverf op waterbasis. Op het gebied van personalisatie en decoratie van cycli is het echter altijd toegestaan om effectverven op oplosmiddelbasis te gebruiken. Ze bieden de beste prestaties, de langste duurzaamheid en zijn compatibel met andere verven en steunen.
Bereid en schilder de verschillende materialen van de fietsen:
De meeste fietsframes zijn gemaakt van legeringen van staal, aluminium, titanium of koolstof: ze hebben specifieke hechtprimers nodig om een goede grip te garanderen, wanneer hun steun is blootgesteld, en om afbladderende verf te voorkomen.
De grondstof wordt doorgaans gevonden na een totale schuring van de verflagen of reparatie met bijvoorbeeld vezel en koolstofmastiek.
Hoe goed te schuren?
Het aanbrengen van verf kan (reparatie en bijwerken van het frame) of gedeeltelijk zijn. In alle gevallen is het noodzakelijk om met een schuurmiddel (320 tot 500) te schuren en vervolgens te ontvetten om te kunnen schilderen volgens de regels van de kunst.
Schuren verwijdert het oppervlaktedeel van de laag en verslaat het, verwijdert de glans en creëert gunstige waarden voor hechting.
Schuur met een in water gedrenkt schuurpapier voor beter schuren, zonder het papier te verstoppen en zonder te verhitten. Wat betreft de korrel, we moeten niet onder de P320 of P400 gaan voordat we geverfd worden (anders risico op zichtbare krassen) en niet hoger dan P800 (anders zwakke grip).
Voor moeilijk bereikbare plekken is het raadzaam om een schuursponsje te gebruiken.
Het aanbrengen van elke laag fietsverven met een spuitpistool gebeurt alleen met een spuitpistool met verf in potten, airbus (voor decoraties en stencils) en spuitbus, voor degenen die geen spuitpistool hebben of compressor. Elke stap wordt uitgevoerd met inachtneming van de instructies voor mengen en aanbrengen.
Verwijder of bedek de stickers:
Het lijmen creëren "trappen" en oneffen oppervlakken. Het is raadzaam om een vulprimer aan te brengen of de stickers op de gebieden die opnieuw moeten worden geverfd te verwijderen: dit wordt gedaan door het vernis die ze bedekken te schuren en vervolgens te verhitten met een warm spuitpistool om het losmaken te helpen.
Als u de reparatie of het volledig schilderen van uw fiets aan een professional wilt toevertrouwen, kies dan een carrosserie schilder of een schilder die gespecialiseerd is in het aanpassen van fietsen, er zijn er steeds meer (zie onze kaart met aanbrengers). Voor de laatste hebben de demontage / opnieuw montage, de technieken van het aanbrengen van stickers en de technieken van « effect » schilderen en vernissen van fietsen geen geheimen.
Het plaatsen van stickers op de fiets
In een fiets verven spuitbus - Stardust Spray Bike is hetzelfde product te vinden als in een professionele verfemmer. Sprays omvatten alle soorten verven (primair, effectverven en vernissen, zelfs met 2 componenten).
Zelfs als u met een spuitbus schildert, gebruikt u zelden tweecomponenten glanslakken met verharden. We geven er de voorkeur aan dat de basisverven gelakt, fijn, flexibel en gemakkelijk te schilderen zijn, zonder druppels. Dankzij hun zeer snelle droging kunnen ze de lijmen daar na 10 minuten aanbrengen en vervolgens achter elkaar vernissen.
Sommige effectverven moeten in verschillende lagen worden gemaakt, of anders moet de primair als achtergrondkleur worden gebruikt. Dit is het geval bij kameleonverf, holografische afbeeldingen, fluorescerende stoffen en voornamelijk parelmoerverf. Andere, nog complexere effecten vereisen verschillende stadia: bijvoorbeeld het Candy kristalliserende effect.
Over de Primer en mastiek voor fiets verven, ze vormen de eerste stappen, de voorbereidende stappen: de primer is alleen nodig als het frame is gestript en het oppervlak is blank metaal of koolstof.
Een egaliserende primer, een "vulprimer" of "vulmiddel" genoemd, is vereist om een perfect glad oppervlak te creëren dat klaar is om te schilderen. Het wordt gebruikt boven mastiek of op alle onregelmatige of gestreepte achtergronden. Het is een dikke laag die gemakkelijk te schuren is.
Primaire en primers hebben dus elk een afzonderlijke rol.
Onder de gereedschappen en accessoires voor fiets verven bevinden zich lijmen en stickers: het is tussen de basisverf en het laatste vernis dat ze worden aangebracht. Bij een fietsspecialist schilder kun je alle lijmen van jouw keuze laten bedrukken en uitsnijden met een plotter. Deze zijn gemaakt van PVC, ze moeten zo dun mogelijk zijn en bestand zijn tegen vernissen, omdat alle vernissen oplosmiddelen bevatten.
De mode voor schilderen op maat op een fiets is niet nieuw, maar de speciale effecten voor fiets verven zijn talrijk, gevarieerd en innovatief tegenwoordig. Ze bieden een grote keuze aan maatwerk, vooral bij StardustColors. Ze komen rechtstreeks uit verf voor auto's en motors. Er zijn de klassieke « effen » en ondoorzichtige kleuren. Er zijn paarlemoer- en metaalverven en zelfs transparante en diepe kleuren die « Candy » worden genoemd.
Hieronder vindt u onze selecties van effectverven.
Het vernis is een transparante laag die uithardt met een verharden. Hij is het die zorgt voor de bekleden, waterdichtheid, bescherming van het frame en de verf ervan. Een special vernis voor fiets verven geeft matte, satijnen of glanzende afwerkingen.
Om PVC-lijmen te bedekken zonder ze te beschadigen, hebt u een snel vernis nodig, die het oppervlak fixeert en snel bevriest: conventionele vernissen die tijd nodig hebben om te drogen, bevatten oplosmiddelen die tijd hebben en de vervelende neiging om het lijmen te laten reageren.
Hiervoor bieden onze snelle vernissen een zeer hoog gehalte aan vaste stof, om beter te garneren, dat wil zeggen om "de trap" en de niveauverschillen veroorzaakt door de stickers en verflagen te egaliseren.
Vernissen met een zeer hoog gehalte aan vaste stoffen zijn helderder, dekkend en vooral dikker, zodat ze de verf beter beschermen tegen verschillende aanvallen.
De droogtijd is extreem snel, zodat het oplaadt, verzakking voorkomt en al na 1 uur kan worden gebruikt.
Stardustcolors legt uit hoe je, je fiets opnieuw moet schilderen: welke verf moet je aanbrengen, afhankelijk van het materiaal dat is gebruikt om de fiets te maken? Hoe deze producten bereiden? Onder welke omstandigheden is het beste om verf aan te brengen en wat zijn de voorzorgsmaatregelen en veiligheidsregels? Welk gereedschap moet ik gebruiken om de verschillende verflagen aan te brengen?
Autolak - Complete set autolakken
Motorfiets verf - Complete set
> Verminder.
.
.
.