Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Onze inkleurder produceert motorverf met elke motorkleurcode in professionele "oplosmiddelhoudende verf", met verschillende formaten van 250 ml tot 1 Liter, en ook in spuitbus. Hieronder vindt u de motorlakken ingedeeld per merk, evenals onze primers en vernissen voor stroomlijnkappen.
Omwille van de nauwkeurigheid van de oorspronkelijke tint, i...
> Lees meerOnze inkleurder produceert motorverf met elke motorkleurcode in professionele "oplosmiddelhoudende verf", met verschillende formaten van 250 ml tot 1 Liter, en ook in spuitbus. Hieronder vindt u de motorlakken ingedeeld per merk, evenals onze primers en vernissen voor stroomlijnkappen.
Omwille van de nauwkeurigheid van de oorspronkelijke tint, is de formule van de formule minstens 250 ml. Bijvoorbeeld: een Honda- of Yamaha-motor kleurcode kan in de formule tintdoses van 0,1 g / L opnemen, wat slechts 0,025 g per 250 ml oplevert
Motor kleurgecodeerde lakken worden aangeboden puur (te verdunnen) voor grote formaten, of PAE (klaar voor gebruik), dat wil zeggen al verdund.
Onze twee toegewijde technici hebben een zeer complete database met de kleurformules van merken van fabrikanten die al 50 jaar bestaan. Deze kennisbank wordt dagelijks via internet geüpdatet. Het is dus voltooid en verrijkt met de nieuwe kleuren die elk jaar op de markt komen.
Onze verven zijn in wezen « twee-laags* » basissen om te worden gevernist, puur geleverd met hun verdunner (in Set), of vooraf verdund. De "tweecomponenten glanzende" versies zijn zeer zeldzaam in de wereld van « twee wielen ».
Soms zijn de verven « drie-laags », in dit geval is het onze technicus die het bevestigt en de procedure aan u en de te kiezen producten uitlegt. Wij produceren en verzenden de kleur dezelfde dag van de bestelling voor levering de volgende dag aan uw deur!
Wanneer een tint onbekend is in de basis of de referentie bestaat, maar de formule niet wordt gegeven, zijn we toegewijd om binnen 24 uur een antwoord te geven met onze Colorimetrie-service.
We hebben alleen de kleurreferentie nodig. In het geval van een
« tweewieler », is het een reeks cijfers of letters, gevolgd door een
« gekleurde naam », vaak in het Engels, soms in het Italiaans. Geef het gewoon na bestelling via e-mail aan.
Het is alleen mogelijk voor onze colorist om de verf te formuleren met deze twee informatie. De vermelding van het model of het jaartal is niet nodig.
Als u geen verfinformatie heeft, vraag dan uw dealer of de website van het merk of raadpleeg gespecialiseerde forums op internet.
Hoe ziet een Honda-kleurcode er bijvoorbeeld uit?
Kleurcodes voor motor bestaan uit een of twee letters, gevolgd door cijfers:
Schrijf voor elke verificatieaanvraag naar onze technicus: colorimetrie@stardustcolors.com en ontvang dezelfde dag nog een reactie.
Wanneer de formule onbekend is, kunnen we deze matchen in ons kleurenlaboratorium, vanaf een deel van de motor of vanuit een HONDA of YAMAHA kleur « patch ».
Ons colorimetrie lab bevindt zich in Italië en bestaat uit 15 mensen die dagelijks werken om motorverf formules van over de hele wereld te matchen en te identificeren. De Urki Mix Pro-database bevat tot nu toe duizenden kleurcodes voor motor.
* tweelaags: het is een schildertechniek die uit twee lagen bestaat: een componentverf 1C en twee componentenvernis 2C
Verwar « tweelaags » en 2C niet met elkaar.
« 2 C » verwijst naar twee componenten (glanzende lakken en vernissen)
« 1 C » verwijst naar een, een componenten verf (tweelaagse matte basis)
Een 1C-verf kan geen uitstekende sterkte hebben. Alleen een verf met een tweecomponenten verharder kan echte sterkte garanderen.
De drielagige kleurcodes, die voornamelijk de « Candy » -techniek gebruiken, brengen enkele extra complicaties en kosten met zich mee, wat resulteert in uitzonderlijke kleuren.
Deze omvatten transparantie om het licht te kleuren:
Er is een derde laag, die het klassieke systeem met twee lagen verandert in een systeem met drie lagen: over het algemeen is het de toevoeging van een eerste basisverf, gekleurd (ondoorzichtig rood) of helder (wit), is metallic en reflecterend.
Hierop wordt een tweede laag aangebracht, altijd transparant, gekleurd en / of parelachtig, en dan natuurlijk de essentiële glanzende en transparante vernis.
De verschillende merken Japanse motorfietsen zijn voornamelijk Honda, Yamaha, Suzuki en Kawasaki. Deze fabrikanten zijn samen de wereldleiders op het gebied van motorfietsen en hun kleurcodes van Japanse motorfietsen worden ook het meest gevraagd door bodypainters en motorlakwinkels. De codes die alfanumerieke verwijzingen zijn, gaan altijd vergezeld van een equivalent in de vorm van uitdrukkingen of handelsnamen, die de vorm aanneemt van een uitdrukking die uit twee of drie woorden bestaat, zoals bijvoorbeeld”.
De Verenigde Staten van Amerika hebben een belangrijke rol gespeeld in de geschiedenis van het motorrijden en vooral in de creatie van legendarische merken die, meer dan een mode, echte manieren van leven zijn. Indian en Harley zijn de bekendste merken in de VS, en de kleurcodes van Amerikaanse motorfietsen worden tegenwoordig redelijk goed vermeld in onze databases. Verffabrikanten kunnen kleuren en verven opnieuw creëren met deze codes, vaak zonder opnieuw te kleuren.
Op dezelfde manier zijn veel carrosseriebedrijven uitgerust met kleursoftware en alle producten om Amerikaanse motorlakken te mengen.
De motorfietsmarkten in Europa, die duidelijk worden gedomineerd door Italiaanse fabrikanten, omvatten bekende merken zoals Ducati of Aprilia in Italië, of BMW en Duitsland, of Derbi in Spanje. Voor elk merk zijn er precieze Europese kleurcodes voor motorfietsen, soms een beetje moeilijk te weten, omdat dealers moeite hebben met het verstrekken van dit soort informatie.
Het is met name onmogelijk om codes in onze databases te zoeken door te sorteren op model, omdat een enkele lakreferentie door meerdere motorfietsen kan worden gebruikt en over een periode van meer dan tien jaar.
.
.
.
.