Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Nieuw product
PPG D8131 Snelle lak Deltron® Progress
Hoogproductieve glansvernis voor verfsystemen op water- of oplosmiddelbasis
de kit van 7,5 liter bevat: 5 Liter D8131 UHS-kit met verharder D8254 2,5 Liter
Spoedlevering / Op voorraad
Presentatie van snelle lak UHS D8131 PPG Deltron® Vooruitgang
De PPG D8131 vernis is een vernis van zeer hoge kwaliteit vervaardigd door PPG : Het haal voordeel uit honderd jaar ervaring op het gebied van produceren, formuleren en toepassing van hoogwaardige verven voor autocarrosserieën en motorfietsen.
De PPG D8131 is een sneldrogende glansvernis
« Ik gebruik de D8131 in onze carrosserie. Het is een zeer snelle lak die de vermogen heeft gebruikt te worden voor compleet verf op auto. Ik kan het in één keer of in twee lagen aanbrengen).
Afhankelijk mijn ervaring droogt het zeer snel en kan ik het al na 2 uur aan bij een temperatuur van 20°... Qua glans en vooral qua duur is het onvergelijkbaar met andere vernissen... »
• Grondig drogen in 15 minuten bij 60°C
• Grondig drogen in 40 minuten bij 40°C
• Drogen op kamertemperatuur in 8 uur bij 20°C
• Grondig droog in 8 minuten Met infrarood droging (Afhankelijk van de kleur)
De producten en het aanbod :
Het aanbieding bevat 7,5L
Vernis UHS D8131 - bidon 5L
Verharder UHS D8254 – Normale verharder – blik 2,5L
of
Langzame UHS-verharder D8255 - blik 2,5L (voor temperaturen van af 30°)
Versnelde verdunner op hoge temperatuur
► Alle producten zijn op voorraad en worden dagelijks verzonden vanuit ons bedrijf
levering binnen 24 uur in Frankrijk
Gebruik met structuur afwerkingen of aanbrengen op flexibele steun
► ontdek ons flexibiliserend additief
► ontdek ons textuur additief verkrijgbaar in 4 maten, van fijne texturiserend tot texturiserend « leer »
Beschrijving van PPG D8131 vernis
De D8131 is een UHS-lak met 420 g/l VOC die droogt in 15 minuten bij 60°C, gecombineerd met eenvoudige aanbrengen en een uitzonderlijk eindresultaat.
De PPG D8131 lak is een hoogwaardige lak die een uitzonderlijke glans, een uitstekende weerstand en een zeer lange levensduur garandeert.
Zowel door zijn aanbrenging als door het drogen biedt het een verbeterde productiviteit :
• Aanbrengen in 2 lagen. 5 minuten tussen de lagen en 5 minuten vóór het stomen.
• Aanbrengen « een bezoek » : 1 licht en 1 vol*
• Sneldrogend : 15 minuten bij 60°C (steun).
• Hoog glans en uitzonderlijke spanning
• Gemakkelijk te schuren / polijsten
« De PPG D8131 UHS vernis is qua kwaliteit min of meer hetzelfde als PPG D8173 Premium UHS. Het belangrijkste verschil is dat het werkt met « compacte systeem » van PPG (gebruik van één enkele verharder voor primairs, basis en blanke lakken)...
Het andere verschil is dat D8173 is uitsluitend bedoeld voor gebruik met verfsystemen op waterbasis terwijl ik D8131 op zowel verf op waterbasis als op gesolvanteerd verf kan gebruiken...
Het is een UHS-lak die ik in één keer aanbreng, met een snelle, lichte laag, gevolgd door een volledige laag, zonder 10 minuten te hoeven wachten op fash-off...
Ja, ik gebruik het op complete auto's, en in deze gevallen geef ik mezelf 10 min tussen elke laag, en voeg ik 10% PPG-verdunner toe... »
Het voorbereiden van de steun
Aanbrengen op een hydromatte basis die droog aanvoelt (matte uitstraling) en vooraf is gereinigd met behulp van een afveegdoekje.
Het wordt aanbevolen om de geschikte reiniger PPG D837 DX330 Spirit Wipe te gebruiken – die een allesreiniger alle gebruiksmogelijkheden is, te gebruiken tijdens het gehele verfproces.
Aanbrengen op een matte gesolvateerd basis droge vanaf 15-30 min of geschuurd met P500
Hoe D8131 polijst middel te mengen
De technisch blad kan bovenaan deze pagina worden gedownload*
Hier zijn de mengverhoudingen met UHS-verharder, verdunner qua volume en gewicht
► Bij volume 2: 1
Vernis D8131 2 vol. + D8254/D8255 1 vol
Voeg 0,1 vol verdunner toe (bij >30°C of volledige autolak)
* 1 vlucht = 1 volume / 1 deel
Vind hier onze mengbekers
► op gewicht met weegschaal zonder verdunningsmiddel
Deze gewichten zijn cumulatief - tarreer NIET de balans tussen de verschillende toevoegingen
Ratio mengverhouding zonder verdunner
Hoeveelheid gemengd product (PAE) benodigd: 0,1 L
Vernis D8131 : giet tot 66,4 g
Verharder D8254/D8255 : giet tot 101 g
Ratio mengverhouding met verdunningsmiddel
Hoeveelheid gemengd product (PAE) benodigd: 0,1L
Vernis D8131 : giet tot 64,0 g
Verharder D8254/D8255: giet tot 97,5 g
Verdunner: giet tot 100,4 g
de verdunningsmiddel wordt alleen gebruikt bij 0,1 vol in het geval van een aanbrengtemperatuur boven 30 ° C Of voor aanbrenging op een complete auto
• Zoals bij alle UHS-lakken kan koud mengen aanbrenging problemen veroorzaken.
Het wordt sterk aanbevolen om Kant-en-klaar producten te Gebruiken bij een omgevingstemperatuur boven 15°C
Hoe zijn verharder en verdunner te kiezen
Verharder UHS: T° van aanbrenging
D8254 20-30°C, met lage luchtvochtigheid
D8255 > 30°C, met lage luchtvochtigheid
Verdunningsmiddel :
Voor toepassing bij T° > 30°C en/of grote oppervlakken,
Aanbevolen bij hoge luchtvochtigheid
Kant-en-klare productfuncties
Pot-life / leven duur in pot bij 20°C
Pot life bij 20°C 1 uur aanbreng / 90 minuten dubbele viscositeit
Viscositeit bij 20°C : 19-23 s AFNOR4
Het verfpistool afstellen
Pistoolmondstuk: 1,2-1,3 mm
Pistooldruk: 2 - 2,2 Bars
Applicatie- en desolvatietijd tussen de lagen
De PPG D8131 vernis is een UHS vernis,
Er zijn dus 2 mogelijkheden om het aan te brengen
1/ Aanbrenging in 2 lagen
Breng 2 normale lagen aan om een droge laagdikte van 50-60 µm (micron) te verkrijgen . Houd tussen de lagen een oplostijd van 5 minuten aan.
Desolvatie tijd/verdampingstijd vóór stomen/IR : 5 minuten
2/ Express Aanbrenging in « één bezoek »
Met dit proces kunt u productiviteit verhogen door een snellere aanbrenging, dat gebeurt door het aanbrengen van 1 dunne/lichte maar gesloten laag + een normale laag om een droge laagdikte van 50-60 µm te verkrijgen.
Breng de eerste laag aan op ALLE te schilderen voorwerpen voordat de tweede laag wordt aangebracht.
Voor minder dan 3 elementen dient men een oplostijd van 1 mn 30 tot 2 mn aan te houden.
Voor 3 voorwerpen of meer is desolvatie niet nodig.
Aanbevolen droge laagdikte : 50-60 µm minimaal
De droog tijden voor D8131 PPG-lak
- Drogen bij 60°C* in 15 minuten
- Drogen bij 40°C* in 40 minuten
- Lucht droging bij 20°C in 8 uur
- Infrarood droging gedurende ongeveer 8 minuten (afhankelijk van de tint)
*De aangegeven droog temperaturen zijn de T° steun.
Het is mogelijk dat er meer tijd nodig is als deze T° niet wordt bereikt, afhankelijk van de efficiëntie en de grootte van de beschikbare apparatuur (oven).
Hoe met verf of primer te afdekken ?
Na afkoeling bij geforceerde droging (oven, IR), of na droging lucht.
VERPLICHT schuren vóór het overschilderen om een goede hechting te garanderen. Schuren met P800 (nat) of bij P400 (droog).
Overschilderbaar met 2K PU primers of waterverdunbaar mat basissysteem
Polijsten en poetsen
Na de hierboven aangegeven droog tijden en afkoelen.
Als de lak aan de lucht gedroogd is, wacht dan 8 uur bij 20°C.
Het proces van « overstroomde verbinding »
▪ Bereid het te verbinden gebied voor op zacht P3000-pad
gemonteerd op schuurmachine.
▪ Breng niet te veel vernis aan op de randen van het aansluitgebied
▪ Laat de omtrek van het aansluitgebied onmiddellijk onder water staan met behulp van
de verbindingsverdunner
▪ Na droging en afkoeling kan het polijsten uitgevoerd worden.
Aanbrengen op flexibele kunststof dragers en creëren van structuurafwerkingen
Er kunnen textuur middelen worden gebruikt om een getextureerde look te verkrijgen. Voor gebruik op flexibele dragers* is het mogelijk om ons flexibiliserend additief tussen 1 en 3 procent te gebruiken.
*Opmerking : In de auto-industrie worden plastic onderdelen over het algemeen als stijf beschouwd. Hoewel ze als flexibel kunnen worden beschouwd, zijn ze pas flexibel wanneer ze worden gedemonteerd, omdat ze een bepaalde stijfheid verkrijgen zodra ze op de carrosserie zijn gemonteerd. De D8131 lak is van nature flexibel en blijft dat vele jaren lang. Het is niet nodig om Flexibilizer aan de onderste lagen toe te voegen, vooral niet bij matte basis verven die moeten worden gelakt. Het kan als nuttig worden beschouwd om de lak te verzachten met het Flexibiliserende additief bij het aanbrengen op motorfietsonderdelen of bepaalde zeer zachte plastic verven, bijvoorbeeld schuimsoorten, meestal van oude voertuigen.
Regels en advies over goede praktijken voor het onderhoud van vernissen op carrosserieën
Bij het uitvoeren van hogedrukreiniging is het belangrijk om bepaalde voorzorgsmaatregelen te nemen, door niet te werken met een druk >70 bar en vooral door een minimale afstand van 20 cm te respecteren bij een temperatuur van maximaal 50°. Pas op dat u niet te dicht bij verzwakte plekken wast, met defecten zoals schokken of stoten of zelfs krassen, omdat wassen het verfsysteem verder kan verzwakken en delaminatie kan bevorderen.
Hoge drukreiniging is Geschikt voor het verwijderen van stof van de carrosserie van voertuigen, maar ook voor het verwijderen van oplosbare vuilafzettingen en niet-vettig vuil.
De beste manier om uw voertuig schoon te maken is door een zachte borstel met een geschikt reinigingsmiddel te gebruiken. Of door uw voertuig in een wascentrum schoon te maken met de roller. Wanneer de lak onlangs is aangebracht, is het raadzaam om minimaal tien dagen te wachten om de lak optimaal te laten uitharden voordat u gaat reinigen.
Beveiliging
Deze producten zijn uitsluitend bedoeld voor professioneel gebruik
Europese normen voor organische vluchtige componenten
De Europese grenswaarde voor dit product (productcategorie: IIB.d), in gebruiksklare vorm, bedraagt maximaal 420 g/liter VOS.
.
.
.
.