Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Als je de wens hebt om je stijl te veranderen door je velgen opnieuw te schilderen met de verven van de scooteronderdelen, kan dit door iedereen worden gedaan, met een redelijke moeilijkheidsgraad, mits je ervaring hebt of baat hebt bij ons verhelderend advies !
Het is mogelijk om deze scooter velgen te schilderen met elk spuitpistool (klein, gr...
> Lees meerAls je de wens hebt om je stijl te veranderen door je velgen opnieuw te schilderen met de verven van de scooteronderdelen, kan dit door iedereen worden gedaan, met een redelijke moeilijkheidsgraad, mits je ervaring hebt of baat hebt bij ons verhelderend advies !
Het is mogelijk om deze scooter velgen te schilderen met elk spuitpistool (klein, grijs, duur, goedkoop), of zonder iets, dankzij velgenverven in spray.
Hier zijn de belangrijkste stappen en het plan om scootervelgen te schilderen:
1/ Blus de glans van de originele coating af – niet schuren tot op het metaal!
2/ in geval van een kras kan deze hersteld worden met een egalisatieprimer.
3/ spuit de verf. Soms zijn er twee verschillende lagen nodig (basis + verf).
4/ vernis. Dit is de laatste stap, die wordt gedaan zonder te wachten, net na stap 3.
Slagen in een schilderij als je geen pro bent in deze discipline, betekent vooral niet vervallen in bepaalde gevallen, die we je hieronder beschrijven.
De bodems niet ontvetten na het schuren:
Als men de verf niet op een volkomen schoon, vrij van verontreinigingen oppervlak aanbrengt, dan bestaat er een groot risico op oppervlaktedefecten op de verf.
Een niet-homogene achtergrondkleur hebben : als na het schuren de gebieden met verschillende tinten ontstaan, dan kunnen we veel moeite hebben om deze verschillen met de verf te dekken, vooral als het een gemetalliseerd of parelmoer is.
Producten in warenhuis kopen : hiermee zal men misschien veel geld besparen, maar dan bent u verzekerd van een afgewerkt werk van slechte kwaliteit met een korte levensduur en een slechte weerstand. Kortom, er zijn geen fatsoenlijke scootervelgverven in deze reguliere warenhuizen en de klus zal binnenkort volledig opnieuw moeten worden gedaan.
Wanneer we de bewegingen maken met het spuitpistool of de spuitverf en dat we de afstand tot de steun slecht hebben aangepast, krijgen we twee types problemen met het schilderen van de velgen van de scooter die kunnen optreden :
1 : sinaasappelschil en poederig oppervlak omdat de straal te ver weg en/of te zwak is
2 : teveel lekken omdat de straal te dichtbij of te sterk wordt gespoten
We hebben het niet alleen over de luchttemperatuur, maar ook over producten en onderdelen !
Het is gemakkelijk om een verf te hebben die goed uitrekt en goed droogt, bij een gematigde temperatuur, dat wil zeggen rond de 20 ° C (dit geldt voor elk verfgebied).
Wanneer u met overmatige hitte schildert, ziet u een verf die te snel droogt (verlies van glans) of zelfs droogt op het oppervlak, waardoor oplosmiddelen niet kunnen verdampen. Integendeel, onder de 10°C, waarbij de verdamping zeer beperkt is, wordt het risico op druppelen vermenigvuldigd !
Met je vinger, wanneer het nog nat is? Nee, natuurlijk. We zullen moeten wachten tot de verf droog is. En wanneer we de dikte van een druppel in rekening nemen (1 of 2 mm), kunnen we de normale droogtijd gemakkelijk vermenigvuldigen met 3 of 4. Eenmaal droog, zullen we in staat zijn om doelgericht schuren te beoefenen, op de top van de geharde val, met voorzorgsmaatregelen, totdat we deze dikte kunnen verminderen. Om dit te doen moet u een klein stukje schuurpapier type 320 en een geïmproviseerde mini-wig met een platte vorm gebruiken, om nat te schuren, dat wil zeggen met water.
> Verminder.
.
.
.