Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Alle carrosseriebouwers weten het goed, het schilderen van bumpers is, onder de verven van auto-onderdelen, een van de meest delicate klussen. Er zijn drie redenen waarom het aanbrengen van bumperverf ingewikkelder is dan het lijkt : bumpers zijn plastic onderdelen (verf hecht niet goed aan), die flexibel zijn (verf kan barsten of loslaten) en o...
> Lees meerAlle carrosseriebouwers weten het goed, het schilderen van bumpers is, onder de verven van auto-onderdelen, een van de meest delicate klussen. Er zijn drie redenen waarom het aanbrengen van bumperverf ingewikkelder is dan het lijkt : bumpers zijn plastic onderdelen (verf hecht niet goed aan), die flexibel zijn (verf kan barsten of loslaten) en onderhevig zijn aan een hoge mate van slijtage en van uitsteeksels.
Kunststoffen zijn problematische materialen. Het is moeilijk om ze te schilderen. Er zijn veel soorten kunststoffen en ze reageren allemaal anders op verf. In ieder geval vinden we op de onderste delen van auto's voornamelijk HDPE, PE (normale en hoge dichtheid polyethyleen) en PP (Polypropyleen) kunststoffen die op dezelfde manier worden behandeld.
Het staat technieken bekend om ze te kunnen voorbereiden en ze bereiden, om ten einde ervoor te zorgen dat de verf er goed op hecht.
Als men deze technieken niet nauwgezet respecteert, zal men zeker merken dat verf spontaan of na een schok afbladdert.
Hier zijn onze snelle richtlijnen voor het correct schilderen van PP- of PE-onderdelen.
1 / Retouches op reeds geverfde onderdelen
Als u slechts een klein gebied opnieuw hoef te schilderen en u zie dat de verf niet van de randen van de schok afbladdert of schuurt, dan hoef u de coating niet van zijn plaats te strippen, waardoor u al het haakwerk niet onnodig vanaf nul opnieuw hoef te doen.
Het is daarom voldoende om het gebied lichtjes met water te schuren, het voor te bereiden, te schilderen en te vernissen.
Om scheuren in dit type flexibele ondersteuning te voorkomen, zijn er twee regels die u moet volgen :
vermijd het aanbrengen van dikke lagen mastiek en primer
voeg een beetje van onze additief verzachter toe (1 of 2% is meer dan genoeg)
2 / Schilderen op kale plastic bumper :
Het moet, in dit specifieke geval, handel zoals aanbevolen door alle auto verffabrikanten, voordat u de verf op de plastic bumper aanbrengt :
« Vlam » het oppervlak met een fakkel gevoed op gas
Schrobben met een schuursponsje en verdunners uitvoeren
Breng de plastic primair aan op de bumper
Vervolg met verf en vernis, een beetje flexibilisator toegevoegd
Het is natuurlijk de vernis die de verf beschermt die in de eerste lijn zit tegen de steenslag die continu wordt geprojecteerd wanneer het voertuig in beweging is.
Wat u niet moet doen, is veel lagen en diktes vernis aanbrengen, omdat de dikte een vernis niet stevig maakt, integendeel, het zal meer breken.
De toevoeging van een klein percentage verzachtingsadditief zal het niet alleen mogelijk maken om torsie en buiging van het flexibele deel te weerstaan, maar ook om schokken beter op te vangen, zonder breuken te veroorzaken: te harde vernissen zijn broos !
Het ding om te vermijden nogmaals, is een grote laag mastiek of primer ! Want bij de minste draaiing van het plastic zal de laag mastiek of primer, hard en bros worden, dissociëren. Het is alleen nodig dat de mastiek in de krassen aanwezig is en dat de primer maximaal wordt geschuurd, teneinde er een zo dun mogelijke laag te verkrijgen om de defecten op te vullen.
> Verminder.
.
.
.