Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Onder de verven van auto-onderdelen, gebruikt men remklauw verven, net als andere autolakken, gebruikt om aan te kleden, te personaliseren met een sportievere look. Deze specifieke metalen onderdelen zullen vatbare zijn hoge temperatuurniveaus te bereiken. Ze worden permanent blootgesteld aan extreme omstandigheden van projectie van zand, water,...
> Lees meerOnder de verven van auto-onderdelen, gebruikt men remklauw verven, net als andere autolakken, gebruikt om aan te kleden, te personaliseren met een sportievere look. Deze specifieke metalen onderdelen zullen vatbare zijn hoge temperatuurniveaus te bereiken. Ze worden permanent blootgesteld aan extreme omstandigheden van projectie van zand, water, vet ...
Auto remklauw verven zijn 1C * afwerkingen, niet alleen bestand tegen temperatuur (rond 300 ° C) maar ook tegen weersinvloeden.
Ze laten ook een goede directe hechting op metalen toe, zonder het aanbrengen van een anti-corrosie hecht-primair.
De pigmenten die deze verven bevatten, die gebruikt worden om kleur te geven, zijn geel, groen, rood, goud, zwart of aluminium. Ze hebben speciale eigenschappen waardoor ze bestand zijn tegen hoge temperaturen, zonder zwart te worden en zonder te verkleuren.
* monocomponenten : alleen een componentverven zijn echt bestand tegen hoge temperaturen. Tweecomponentenlakken zijn goed bestand maar tonen hun grenzen rond 250 ° C max.
Of men nu als amateur werkt met spuitbussen of met producten in potten met een verfpistool, dit type rem-verf kan eenvoudig uitgevoerd worden nadat men het onderdeel en het wiel hebt gedemonteerd.
1 / Het onderdeel heeft een originele lak, in min of meer goede staat. Deze laag is in de fabriek gemaakt. Het mag vooral niet worden gestript, anders moet u al het verlijmings- en anti-corrosiewerk opnieuw doen.
Je hoeft alleen het onderdeel goed te ontvetten, vervolgens het oppervlak lichtjes op te schuren om het op te hangen. Verwijder de verf niet.
Daarna wordt de verf in 2 lagen aangebracht. Dit zijn afwerkingen, dus er is geen vernis nodig.
2 / De remklauw is van ruw metaal :
Het kan staal zijn, of een legering : na het ontvetten kan de remklauwverf direct worden aangebracht, omdat deze goed hecht.
Willen we een kwalitatief hoogstaand werk garanderen met een lange levensduur en een gegarandeerde hechting, dan is het voldoende om een anti-corrosie hecht-primair voor metalen aan te brengen in een dunne laag alvorens de hoge temperatuur rem aan te brengen verf.
Ten eerste, als u een 2K-glansverf of iets dergelijks aanbrengt, de verflaag is niet bestand tegen snelle, hoge en herhaalde temperatuurstijgingen : resultaat, zal men een zwart, knetteren en zelfs blaren waarnemen.
Daarnaast houden klassieke kleuren niet van hoge temperaturen en kunnen ze eenvoudig vervagen of verdonkeren vanaf 150°C.
Neen. Dit is optioneel omdat deze verven zogenaamde afwerkingen, toplagen zijn. Natuurlijk is er een hoge temperatuur spuitvernis. Misschien wilt u de verf meer beschermen of zelfs de glans aanpassen door een matte, satijnen of glanzende vernis aan te brengen.
Het gevaar van « verbranden » van de vernis is matig omdat de oppervlaktetemperatuur niet erg hoog is en het nooit erg lang meegaat.
> Verminder.
.
.
.