Geen producten
Prijzen zijn inclusief BTW
Wanneer men een beginner is op het gebied van carrosserie verven, en men probeert
de producten samen te stellen die nodig zijn om zijn velgverf opnieuw aan te brengen, hier zijn enkele verduidelijkingen met betrekking tot de te gebruiken primairs voor velgverf, welke? Waarom? Hoe?
Het aanbrengen van een primair maakt deel uit van de voorbereide...
> Lees meerWanneer men een beginner is op het gebied van carrosserie verven, en men probeert
de producten samen te stellen die nodig zijn om zijn velgverf opnieuw aan te brengen, hier zijn enkele verduidelijkingen met betrekking tot de te gebruiken primairs voor velgverf, welke? Waarom? Hoe?
Het aanbrengen van een primair maakt deel uit van de voorbereidende stappen om de velg te verven. Zoals we zullen zien is een primer of een primair niet altijd nodig, en dat bespaart werk en producten.
Hier zullen we alles verduidelijken met betrekking tot de voorbereiding van een verf voor velgen en het gebruik van een primair voor velgen, en deze 3 essentiële vragen beantwoorden:
In welk geval is een primer nodig?
Op ongeverfde oppervlakken, in het algemeen in ruw metaal. De wielen zijn van metalen gemaakt, variërend van eenvoudig staal tot aluminium of legeringen, soms zelfs chroom.
In al deze gevallen is het noodzakelijk dat men wat we hechtprimers voor metalen noemen aan te brengen (die worden gebruikt om te hechten) en die een beschermende rol hebben tegen corrosie.
In een ander geval, wanneer het oppervlak te beschadigd is om te worden geverfd, kan men een dik product op het niveau van het oppervlak aanbrengen: het is een vullende primer. Dit product is dekkend en verwijdert microdefecten na het schuren.
Hoewel deze primers direct op ijzer kunnen worden aangebracht, is het raadzaam om eerst een metal hechter aan te brengen, zeker als het niet-ijzerhoudende metalen betreft (moeilijker op te hechten)
> Als de velg oorspronkelijk al geverfd is, zoals meestal het geval is, dan is er al veel werk verzet door de fabrikant van primer-, verf- en vernis. Op deze geverfde velg is dus geen primer nodig, dus kan men na een simpele schuurbeurt met 320 of 500 doorgaan met verven.
Wat is het verschil tussen een primer en een primair?
Dit zijn twee termen meestal op het gebied van carrosserie
nogal op een vage manier gebruikt.
Een primair komt als eerste: het is vaak een fijn product dat gebruikt wordt om een hechting te creëren met de oppervlak om zo een garantie te geven op hechting op moeilijk op te hangen materialen.
Een primer is een product dat « voorbereidt » en de steun verfklaar maakt
U zult misschien geen van beide nodig hebben, van een of zelfs van beide, bij het verven van een velg
Voor metalen, zijn er allereerst anti-corrosie primairs en eenvoudige hechting voor staal en ijzer metalen.
Dan zijn er de primair voor niet ijzer metalen (aluminium, zink, galva ...) die primer zijn « fosfaterende » of « wash primer ».
De tweecomponenten epoxy primairs zijn geschikt voor alle metalen en zijn hoogwaardige hechter.
Ten slotte bestaat deze andere familie primaire voor velg, bekend als vul-primer of « filler », in een dikke, langzame versie en in een dunne en snelle versie, klaar om te verven. In werkelijkheid moet men na dit soort primer altijd schuren.
Deze producten zijn zeer dekkend, ze drogen snel en zijn bedoeld om te schuren. De producten zijn gemakkelijk te drogen of nat te schuren en creëren een glad, onberispelijk, gaaf oppervlak.
Voor spuitproducten moet u weten dat er consumenten sprays met één component en professionele sprays met twee componenten zijn, die veel efficiënter zijn in termen van belasting op het oppervlak.
> Verminder.
.
.
.